  • Data: 2013-04-18 11:06:25
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:14486389.20130418101455@pik-net.pl.invalid...

    > A potem nie potrafić tego zasilić, bo nawet prawa Ohma się nie zna?

    Podstawy podstaw podstaw... Właśnie...

    > A prawo Ohma przydatne do liczenie rezystorów podciągających bywa.

    Wręcz niezbędne.

    > Poza tym - czasem trzeba podłączyć jakieś układy wykonawcze. I
    > "inżynier" próbuje łączyć tranzystor PNP bezpośrednio do wyjścia
    > mikrokontrolera zasilanego Z 3.3V i przełączać w ten sposób napięcie

    Bez żadnego buforowania, jak zgaduję, tak na pałę, na psi dzyndzel?
    Jako bonus pewnie do tego "pod włos"?
    ...Bo ja bym nie wiedząc tego, a nawet dla upewnienia się, że czegoś nie
    schrzanię, poczytał trochę mądrej literatury i wtedy podziałał w temacie.

    > +12V... Przecież wiedza o działaniu tranzystorów bipolarnych jest mu
    > niepotrzebna.

    A potem nagle mamy gdzieś gromkie jjeeebb! i chwilę potem okrzyk "Kurwa mać,
    znowu to gówno pierdolnęło, ja nie mam zdrowia" (a wystarczyło np. włożyć
    diodę kosztującą 10 groszy... a nawet złotówkę, nie zbiednieję... ale to
    trzeba wiedzieć... dioda odcięła by obcy potencjał, pojawiający się przy
    przełączeniu, czy drapaniu jajec). Ale po chuj wiedza, mamy ściągawki w
    necie... OK. Niech będzie. To przestańmy też wymagać od psychiatry wiedzy na
    temat zwrotnego wychwytu serotoniny :P Przecież sobie na gugla wejdzie i
    poczyta. To może w ogóle, zamiast wieloletnich studiów półroczny kurs
    medycyny i w razie potrzeby gugiel i szukamy tematu...?