  • Data: 2013-04-18 10:02:10
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości

    >Tak, robi to technik. Lekarz jednak niech ma tę orientację, że
    >przycisk (nie wiem, co tam jest na aparacie napisane, muszę brata
    >spytać, może jeszcze pamięta) "START" na konsoli aparatu służy do
    >odpalania maszyny, gałka "power" dobiera intensywność, a "time"
    >czas... a nie służą do gry kosmicznej, czy nie uruchamiają miksowania
    >koktajlu truskawkowego.

    No owszem, dobrze by bylo ... z drugiej strony skoro i tak nie bedzie
    obslugiwal urzadzenia, to po co mu taka wiedza ?

    >Oczywiście. A bez tego niech wie, że takie rzeczy załatwia
    >specjalista radiolog, a nie jakaś szeptucha.

    Tego to go chyba jednak ucza. Zreszta niekoniecznie radiolog, bo
    fachowy ortopeda tez.
    A i byc moze wprowadzenie do radiologii na studiach maja.

    >Ja nie. Ale powodem sraczki nie musi być chwilowa niestrawność. Więc
    >wolałbym, aby lekarz umiał to rozróżnić, o coś stosuje się badania
    >wszelakie.

    I myslisz ze sie stosuje ? Stoperan, a jak nie pomoze to badamy dalej
    :-)

    Oczywiscie lekarz wazny, bo znam przypadek gdy biegunka zakonczyla sie
    zejsciem pacjenta.
    Ma spytac od kiedy, ma przypomniec aby duzo pic, ma sprawdzic czy nie
    odwodniony, a moze i ma powiedziec ze jak do jutra nie przejdzie, to
    dzwonic po pogotowie i niech wioza do szpitala.

    Aczkolwiek ... gdzies tam wyczytalem ze taniej jest ofiare z wypadku
    dac na tomograf niz zostawic na obserwacje w szpitalu.
    Ale to w USA bylo, noc w szpitalu jakies chore pieniadze, tomografy
    relatywnie tanie, a po uwzglednieniu pr-stwa komplikacji - lepiej
    zbadac.

    Ale normalnie to tylko w dr. House i paru innych serialach tak
    intensywnie sie bada.

    >Może być za późno na dalsze akcje. Jasne, że jeżeli ma się rzadkość i
    >nic poza tym, to żaden rozsądny lekarz nie zacznie robić od razu
    >całej biochemii, analiz i tomografii.

    Szczegolnie ze u nas na wyniki czeka sie pare dni (do paru miesiecy).
    Ale nawet w USA nie przyspiesza rozwoju bakterii w posiewach :-)

    >Chyba, że coś od razu zauważy - takich jest większość.

    Ale co moze zauwazyc ? Medycyna to w duzej czesci sztuka.
    Podobnie jak elektronika i mechanika samochodowa.

    Cos panu nierowno silnik pracuje, ale ** wie dlaczego, pan przyjedzie
    jak sie naprawde zepsuje :-)

    >Tylko czemu drugi (do tego kierownik przychodni, więc samo przez się,
    >że taki ktoś powinien być jeszcze lepszy) nic nie zrobił, praktycznie
    >nie zmienił leczenia, pogarszając stan zdrowia? Pani J.K. młoda
    >lekarka zrobiła swoje, naprawdę się mną zajęła, skutecznie. To się
    >dla mnie liczy, znacznie bardziej niż to, że na codzień była nieco
    >opryskliwa. Widocznie po prostu uważała na wykładach i wiedziała jak
    >się zająć przypadkiem takim, jak mój.

    Chyba ze objawy sa wyrazne ... ale w twoim wypadku sa to objawy innej
    choroby.

    No coz, ja zachodze do lekarza z przeziebieniem, a ten "hm, nie wiem
    co panu dolega. A jak nie wiem, to nie bede wypisywal lekow, bo na
    co". I .... w zasadzie sie z nim zgadzam. Aspiryna, witamina C,
    tydzien zwolnienia, a potem sie zobaczy.

    Tylko ze potem czytam jak to wyglada w Szwajcarii. Dzwonisz sie
    zarejestrowac ... rejestratorka pyta o temperature, od kiedy ... i
    "prosze pic herbate z sokiem malinowym, lezec w cieple i d* lekarzowi
    nie zawracac". Po tygodniu dzwonisz jeszcze raz, "od kiedy, od
    tygodnia ? i temperatura 38 ? To prosze pic herbate z sokiem
    malinowym, brac tabletke aspiryny dziennie i d* lekarzowi nie
    zawracac".

    I prawde mowiac ... to wcale nie jest glupie :-)

    >A potem mamy aferę jak ze stadionem w Poznaniu... A ja bym wolał,
    >żeby mi się dach na łeb nie zawalił.

    Ale to sprawy techniczne, masz zreszta afere z dachem nad Slaskim, czy
    z mostem w Mszanie.

    A ja o takich durnych sprawach ze architekt namalowal piekny domek, a
    ja potem k* nie mam w nim gdzie szafy postawic, pralki, wanny ..

    J.