  • 81. Data: 2010-03-18 12:59:28
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 12:06:58 +0100, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > porównaj wage, wielkośc i co za tym idzie komfort pracy

    A nie nie nie, komfort pracy to wygoda chwytu, guzikologia i dostępność
    kluczowych funkcji - dla wielu to np. obecność AFa który będzie niemal
    zawsze szybszy i dokładniejszy od MF. Wielkość i waga o której piszesz
    mają wpływ na komfort noszenia, nie pracy. Tymbardziej, że porównjąc z
    np. m43 Leica nie jest ani mała, ani lekka.

    > każdy szeroki kat generuje winiete:) chyba ze na cropie

    Na kropie też, ale przy krótszej flanszy powoduję większą - stąd te
    kombinacje w M8 z przekoszonymi soczewkami na brzegach matrycy, które
    jak się okazało w praktyce problem rozwiązały tylko częściowo, a to
    przecież był crop.

    > no tak, nie jest cichsze od migawki elektronicznej;)

    Już nie chodzi o to 3 dB (czy ile tam), ale o to, że nie jest to
    obecnie rozwiązanie unikalne. Owszem, lustra wciąż są w tyle, choć przy
    pojawiających się tu ówdzie "silent modach" nie aż tak bardzo.

    > same stałki uważasz za wade?

    Ja - tak. Za bardzo poważną.

    > na szczeście kiedyś nie testowali szkieł tylko
    > robili nimi foty

    I na nieszczęście było to przyczynkiem do tworzenia legend i mitów,
    które po skonfrontowaniu z twardymi faktami były nie do wybronienia.
    Ale jeśli ktoś chce przepłacać za legendę i potoczną "przezajebistość"
    bez poparcia w faktach i jeśli to świadomy wybór - jego sprawa.

    > ale to chyba zaleta?

    Owszem. Ale nieunikalna.

    > jakiej konkurencji?:)

    W tym przypadku - ze strony (d)SLRów. A obecnie i EVILi.

    > poza tym mozesz podpiąc dowolne szkło na ten gwint,

    Ekhm, jaki gwint?

    > nie tylko leiki ale i voigtlandera, minolty, konicy, zeissa

    No i? Jako że trochę obracałem się swego czasu w świadku Leicowym -
    fajnie że było multum modeli, ale weź i idź znajdź coś ciekawego (a
    wbrew różnym obiegowym opiniom nie każdy jeden obiektyw w tym
    systemie/-ach taki był), najlepiej za ludzkie pieniądze, niechby i
    tylko ze 2 razy większe niż do lustra.

    de Fresz

  • 82. Data: 2010-03-18 13:21:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 11:58:51 +0100, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > co to ma do tego? zaletą jest to ze obiektyw 50 mm jest duzo mniejsyz niz
    > jedo gopdowiednik w lustrzance

    Leica 50/1.4 ASPH.: 52.5x53.5 mm, 335 g, $3700
    Leica 50/2: 43.5x53 mm, 240 (335 srebrny) g, $1995
    Leica 50/2.5: 33x51 mm, 230 g, $1395

    Nikkor 50/1.4D: 42.5x64.5 mm, 230 g, $320
    Nikkor 50/1.4G: 54x73.5 mm, 280 g, $440
    Nikkor 50/1.8D: 39x63.5 mm, 155 g, $135

    Siakieś mało powalające te różnice (poza ceną)...

    de Fresz

  • 83. Data: 2010-03-18 13:25:32
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-18 13:25, de Fresz pisze:

    > Nieeee, ironię bym zauważył od razu. Po prostu umiem ją odróżnić od
    > nieudolnego docinka.

    Co innego mógłbyś napisać? Zwłaszcza po wycięciu tej "wnikliwej" analizy:)

    > Płyniesz w swoim fanatyzmie. Da się bez problemu wskazać masę
    > _użytecznych_ funkcji, które posiadają współczesne lustra, a conajmniej
    > trzykrotnie droższa Leica z przyczyn dogmatycznych nie. Za to ciężko
    > dzisiaj wykazać jej jakieś naprawdę mocne zalety, które by w racjonalny
    > sposób uzasadniały cenę.

    Fanatyzmie? rozumiem, że to jest udany docinek?;)

    5dmk2 jest jakieś 70 000 razy droższy od telefonu komórkowego z 10M
    aparatem. Niewątpliwie 5d jest lepszy ale 70 000 razy?

    Da się wskazać masę użytecznych funkcji w zoomie 28-200/3.5-5.6, których
    kilkukrotnie droższa stałka 50/1.2 nie ma. I ciężko wykazać racjonalne
    zalety szkła stało-ogniskowego, które by uzasadniały jego cenę.

    > Niestety, tenże sam wąziutki horyzont zupełnie nie objął moich
    > standardów, więc i Twoje dopasowanie popłyneło gdzieś daleko w dole.

    Czuję się niezwykle głupio, że wlazłem z brudnymi buciorami w Twoje
    "standardy". Mam nadzieję, że te "szerokie horyzonty" zanadto się nie
    przewęziły.

    A.

  • 84. Data: 2010-03-18 13:30:53
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Nawet cen M9 nie znasz widze...
    > Obudz sie i zainteresuj sie troche aparatem, ktory tak podziwiasz.

    A Ty gdzie widziales M9 za 5000 zl?

    *** mnie sie o to pytasz?
    Moge wiedziec dlaczego?

    > Poczytaj o cenach M9.

    A co tu wiele do czytania?
    http://www.leicastore.pl/M_system-k29-0--default.htm
    Klik i jest -- 23 tysie za golasa. Jesli chcialbys kupic ten aparat, to
    wspomniane 22 (+1) tysiace Ci wystarcza, ale co do niego przykrecisz?
    Sloik po ogorkach?

    *** a gdzie ja pisalem o cenach obiektywow?

    Polon

  • 85. Data: 2010-03-18 13:32:46
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Myślałem, że to był taki żart.

    Zle myslales.

    > To też było dobre.

    A ja mialem dzis na obiad schaba. Byl calkiem dobry.

    > [...]
    >
    > A to było jeszcze lepsze.

    Ziemniaki tez mialem, troche niedogotowane ale spoko, dalo sie zjesc.

    Polon

  • 86. Data: 2010-03-18 13:37:34
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > to samo co o złotych komórkach LG wysadzanych diamentami z logo guciego
    > czy innej prady.
    >
    > super hiper tylko mmsów nie ma, blututa tez nie ma, i (zeby nie było OT)
    > aparatu.
    >
    > i to samo co o złotych wychodkach
    >

    > jak ktoś ma kasę i kaprys to jak znalazł.
    > największą frajdę ma się nie z robienia zdjęćale z patrzenia i słuchania
    > jak się inni slinią.

    Podzielam opinie kolegi.

    Polon

  • 87. Data: 2010-03-18 13:42:09
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]
    > Nikkor 50/1.4G: 54x73.5 mm, 280 g, $440
    > Nikkor 50/1.8D: 39x63.5 mm, 155 g, $135
    >
    > Siakieś mało powalające te różnice (poza ceną)...

    Kokosowi wyszlo, ze obiektywy Leica sa dwa razy mniejsze i waza dwa razy
    mniej.

    No niestety nie mial racji.

    Dzieki de Fresz, ze Ci sie chcialo to sprawdzac :-)

    Polon

  • 88. Data: 2010-03-18 13:44:34
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > To ja ci napiszę, teatr, koncerty, muzea i inne miejsca,
    > gdzie należy zachować ciszę, a chce się mieć z nich zdjęcia.

    To wtedy bierze sie aparacik klasy Canon G10 i wyobraz sobie: on jest
    calkowicie bezglosny!!

    Polon

  • 89. Data: 2010-03-18 13:58:08
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hntaqn$98m$1@news.onet.pl>,
    Polon nabazgrał:

    > To wtedy bierze sie aparacik klasy Canon G10 i wyobraz sobie: on jest
    > calkowicie bezglosny!!

    Powodzenia z G10 w teatrze...
    Czemu jako przykład nie podasz jakiegoś Pena? One chyba też są ciche.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Dyskusje o religiach

  • 90. Data: 2010-03-18 14:19:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 13:58:29 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Po prostu żaden z argumentów, które podajesz przeciwko Leicy nie ma
    > większego sensu - dowodem na to jest fakt iż Leica radzi sobie
    > znakomicie po dzień dzisiejszy.

    Tak znakomicie to nie bałdzo, bo jakiś czas temu wylali całkiem sporo ludzi.

    > Leica to fotograficzny Aston Martin i tyle.

    Ale wiesz, Aston nie odstaje za bardzo od połowe tańszego Nissana GT-R
    osiągami czy technologią, a Leica niestety i owszem, jest w tyle
    technologicznie za ryżowymi alternatywami, choć przyczyną tego jest
    głównie ideologia. Jeśli szukać odnośników w motoryzacji, to jest to
    bardziej taki Morgan, nie Aston.
    Osobiście jestem bardzo ciekaw jak wypadnie w praktyce S2, bo to dla
    tej firmy może być szansa, choć jak zwykle z cenami trochę przesadzili.

    de Fresz