  • 71. Data: 2010-03-18 10:58:03
    Temat: Re: Leica M9
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnst9t$td2$1@news.onet.pl...

    > Mozesz podac mi konkretny przyklad kiedy ta cichsza praca wplywa
    > pozytywnie na jakosc fotki?

    To ja ci napiszę, teatr, koncerty, muzea i inne miejsca,
    gdzie należy zachować ciszę, a chce się mieć z nich zdjęcia.

    JD

  • 72. Data: 2010-03-18 10:58:51
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > No i? Jest sporo aparatow na rynku za 1/3 cene Lejki, ktore maja lepszy
    > przetwornik

    tylko ważą dwa razy tyle i są dwa razy większe

    > Co z tego skoro Lejka nie moze wyjsc poza 135mm?

    co to ma do tego? zaletą jest to ze obiektyw 50 mm jest duzo mniejsyz niz
    jedo gopdowiednik w lustrzance

    > Mozesz podac mi konkretny przyklad kiedy ta cichsza praca wplywa
    > pozytywnie na jakosc fotki?

    moze wpływać na jakosć pracy a nie fotki jedynie, mysl troche

    > To akurat jest racja, obiektywy sa spoko (ale wcale nie sa lepsze niz
    > obecnie produkowane!) ale brak ogniskowych dluzszych niz 135mm jest
    > powaznym ograniczeniem uzytecznosci tego aparatu

    nie sądze, jak juz pisałem nikt nie kupi tego aparatu żeby robić zdjecia na
    meczu bo nie do tego on jest

    > W M8 "miszczowie" z Leica nie dali filtra UV przez co czarny wychodzil
    > niebieski.
    > Czytales o tym?

    nie, daj linka
    poza tym mówimy o m9 a nie m8

    > Znowu, co za korzysc z braku tego filtra?
    >
    > Szczerze mowiac nie czytalem nigdy o braku tegoz w Lejkach?
    >
    > Jestes tego pewien?

    jestem, na stronie leiki tak piszą, wiec ma...
    a co dajke brak tego filtra poczytaj, nawet na tej grupie niektózy
    zachwalają...

    > Zaden wyczyn

    miałem pisac o zaletach a nie arcywyczynach, czyż nie?

    > LV jest przydatny, pisalem o tym ja i inni. Zyjesz w zaprzeczeniu.
    > Szybkosc robienia fotek przydaje sie, to jest oczywiste, jesli tego nie
    > przyjmujesz do wiadomosci to Twoj problem.

    przydatny, co nie znaczy obowiazkowy, ja nie mam i daję radę robvić
    szybkość? - moze Topbie sie przydaje, innym sie nie przydaje, ja tego nie
    uzywam od lat, a mam w aparacie, da sie i bez tego żyć i robić zdjecia, jak
    ktoś zechce to sobie kupi d3 i bedzie trzepał ile sie da

    > Leica nie sprzedaja w mediamarkcie...
    > A co mnie to obchodzi gdzie sprzedaja dany aparat?
    > Jaki to ma wplyw na jakosc fotek jakie robi?

    a czy ja tka twierdziłem? pokaz gdzie

    > Tu nie chodzi o to co sie robi czesto a co "co chwile".
    > Dla Ciebie to moze nie byc problem, dla innego uzytkownika to moze byc
    > duzy problem.

    to tak jak z LV

    > Napisz mi co to za sposob...

    zapytaj autora określenia

    > Aparat foto to dla fotografa narzedzie pracy. Im wieksze mozliwosci ma
    > aparat foto tym wieksze mozliwosci ma fotograf. Dla mnie to oczywiste, dla
    > Ciebie nie?

    no zobacz.. to jak oni kiedyś robili te dobre foty jak tylu gadżetów nie
    mieli? jak to sie ma do twojej tezy?
    nie liczą sie możliwosci sprzetu tylko to co ty umiesz, marketing chce ci
    wpoic do głowy ze bedziesz lepszym fotografem gdy bedziesz miał wiecej
    gadżetów w aparacie.. jeszcze tego nie skumałes?

    > Pewnie sa...
    > Czytalem o jednym takim.
    > Nazywal sie super man!
    > Po co mu szybki aparat z dluga ogniskowa
    >
    > 1. Zdjecia ptakow moglby zrobic przelatujac obok nich i robiac fotki z
    > bliska swoja smiena!
    >
    > 2. Zdjecie samolotu na pokazie? Zaden problem? Lecisz blisko i robisz
    > fotke!
    >
    > 3. Jakie wyscigi samochodowe? Tu przyda sie szybki bieg ze smiena.
    >
    > 4. Meczyk pilkarski? Zawsze mozna przebrac sie za zawodnika i byc zawsze
    > blisko akcji.

    do tego masz kompakty z długim zumem:)

    > ?hiehiehie
    >
    > Smiejesz sie z siebie.

    z Ciebie

    > Poczytaj troche o wynikach testow szkiel Leica kontra obecne szkla.

    daj linka bo nie chce mi sie szukać....

    > No wlasnie, jak?

    buheuehuehueheuheuhe
    pomysl o czym ty mówisz...
    jakbyś mówił o tym ze porsze jest kiepskie bo sie nie da nim jeździć w
    terenie:)
    po co tyle płacic skoro mozna kupić totjote rav4 i mieć i na teren i na
    miasto i wszedzie:)
    juz vci tłumaczyłem, to nie aparat do kwaitków, motylków i ptaszków

  • 73. Data: 2010-03-18 11:06:53
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > To ja ci napiszę, teatr, koncerty, muzea i inne miejsca,
    > gdzie należy zachować ciszę, a chce się mieć z nich zdjęcia.

    nawiązując do fajnego wcześniejszego wątku. - Przebierasz się za aktora i
    robisz fotki ;-D

    a poważniej to juz też padła odpowiedź. czy leica jest cichsza od
    bezlustrowych cyfrówek.

  • 74. Data: 2010-03-18 11:06:58
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > W Sony za 1/3 ceny jest 24 MPx.

    porównaj wage, wielkośc i co za tym idzie komfort pracy

    > I generuje problemy z winietą dla szerokich kątów.

    każdy szeroki kat generuje winiete:) chyba ze na cropie

    > Ale nie cichsz od innych rozwiązań bezlustrowych.

    no tak, nie jest cichsze od migawki elektronicznej;)

    > Same stałki i ze dwa vari-focale. W tej zajebistości też jest dużo
    > legendy, mniej rzetelnych testów.

    same stałki uważasz za wade? na szczeście kiedyś nie testowali szkieł tylko
    robili nimi foty

    > Si.

    > Niespotykane w żadnych innych aparatach, nie?

    ale to chyba zaleta?

    > Zacne szkla, które gównianie pracują pod światło i miewają poważne
    > problemy z aberracjami, bo powłoki MC wtedy jeszcze nie były stosowane na
    > szerszą skalę lub miały marną jakość. Nie wspominając o nierzadko dość
    > "kolekcjonerskich" cenach. A tak na marginesie - i tej przezajebistej
    > Leice zdarzały sie wpadki z marnymi konstrukcjami - poszukaj informacji o
    > szkłach produkowanych przez Minoltę i w Kanadyjskiej fabryce.

    > W tym ile naprawdę dobrych, które sprostają młodszej i czesto wielokrotnie
    > tańszej konkurencji?

    jakiej konkurencji?:)
    poza tym mozesz podpiąc dowolne szkło na ten gwint, nie tylko leiki ale i
    voigtlandera, minolty, konicy, zeissa

  • 75. Data: 2010-03-18 11:27:59
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nawiązując do fajnego wcześniejszego wątku. - Przebierasz się za aktora i
    > robisz fotki ;-D

    Co tam za aktora, za skrzypka z kwartetu ;)
    A który to wątek, bo ostatnio nie śledziłem?

    > a poważniej to juz też padła odpowiedź. czy leica jest cichsza od
    > bezlustrowych cyfrówek.

    Trzeba by zrobić "pomiary" "wykresy" ... brrr

    JD

  • 76. Data: 2010-03-18 12:04:35
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-03-18 11:58, Kokos pisze:
    > nie sądze, jak juz pisałem nikt nie kupi tego aparatu żeby robić zdjecia na
    > meczu bo nie do tego on jest

    A do jakiego typu zdjęć jest dedykowany taki aparacik?

  • 77. Data: 2010-03-18 12:17:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 11:48:07 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Po prostu Leica stwierdziła, że wypuszczą aparat ze wszystkimi
    > ograniczeniami dalmieżowców, których nie sposób było ominąć w czasach
    > analogowych. W czasach cyfrowych jest to proste do ominięcia. W sumie
    > takie drugie apple. Nie liczy się funkcjonalność tylko wierni wyznawcy
    > marki.

    Szkoda tylko że sprzęt Apple jest akurat bardzo funkcjonalny, o czym
    może świadczyć choćby fakt, że na szeroką skalę jest używany w paru
    branżach do zarabiania przyzwoitych pieniędzy. Czyli coś, czego dzisiaj
    już o Leice zupełnie nie można powiedzieć (i to już tak od ~20 lat).
    Więc porównanie zupełnie od czapki.

    de Fresz

  • 78. Data: 2010-03-18 12:24:50
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnt10g$vrh$1@node2.news.atman.pl>,
    b...@n...pl nabazgrał:
> [...]
    > analogowych. W czasach cyfrowych jest to proste do ominięcia. W sumie
    > takie drugie apple. Nie liczy się funkcjonalność tylko wierni wyznawcy

    Lol. Wykluczając iPada, jesteś w stanie wskazać choć jeden niezbyt
    funkcjonalny produkt Apple? Bo jeśli chodzi o to co mnie interesuje,
    to Apple zdecydowanie przebiło wszelką konkurencję w zarówno cena/jakość
    jak i w unikalnym zestawieniu możliwości.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Dyskusje o religiach

  • 79. Data: 2010-03-18 12:25:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 11:54:34 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Ironia jakby wlazła Ci na głowę i kopnęła w dupę, to byś jej pewnie
    > również nie zauważył.

    Nieeee, ironię bym zauważył od razu. Po prostu umiem ją odróżnić od
    nieudolnego docinka.

    > Pojęcie względne. Dokładnie to samo może napisać ktoś robiący zdjęcia
    > telefonem za 1PLN o dowolnej lustrzance, zarówno cyfrowej jak i
    > analogowej. Co takiego praktycznego ma taki 5dmk2? Kompletnie nic,
    > zupełnie zbędny i niepraktyczny gadżet. Nawet do kieszeni spodni nie
    > wejdzie.

    Płyniesz w swoim fanatyzmie. Da się bez problemu wskazać masę
    _użytecznych_ funkcji, które posiadają współczesne lustra, a conajmniej
    trzykrotnie droższa Leica z przyczyn dogmatycznych nie. Za to ciężko
    dzisiaj wykazać jej jakieś naprawdę mocne zalety, które by w racjonalny
    sposób uzasadniały cenę.

    > Dopasowałem się do Twojego standardu.

    Niestety, tenże sam wąziutki horyzont zupełnie nie objął moich
    standardów, więc i Twoje dopasowanie popłyneło gdzieś daleko w dole.

    de Fresz

  • 80. Data: 2010-03-18 12:58:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Polon" napisał

    > Opierasz sie na wierze w te "najlepszosc" czy na jakichs obiektywnych
    > testach?
    > (poprosze o link to tych testow)

    Masz dostęp do internetu to sobie wyszukaj, jest tego od groma i jeszcze
    więcej. Znajdź może testy, które udowadniają, że te szkła nie są
    "najlepsze" - chociaż "najlepszość" może być mocno dyskusyjna bo jeden uzna,
    że woli bokeh inny, że autofocus ; )
    Jeśli chodzi o szkła to nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że nie są one warte
    swojej ceny.

    Cyfrowe puszki służą "ucyfrownieniu" posiadacza paru szkieł, których wartość
    moze spowodować zawrót głowy. Co miałby posiadacz lejkowej szklarni zrobić
    gdyby potrzebował cyfry - dokupić sobie Nikona ?
    Puszki mnie nie zachwycają, szkła owszem.

    > Uzywasz slowa "blogoslawiona" co przywodzi na mysl wymiar religijny :-)
    > Robisz sobie z Lejki religie?

    Owszem, na pewnym poziomie moim zdaniem Leica ma wymiar religijny, o tym już
    pisałem wcześniej.

    > Twoja wiara daje Ci sile aby sie tego nie obawiac? :-)

    Ja jestem niewierzący w każdym tego pojęcia rozumieniu.

    Po prostu żaden z argumentów, które podajesz przeciwko Leicy nie ma
    większego sensu - dowodem na to jest fakt iż Leica radzi sobie znakomicie po
    dzień dzisiejszy.
    Leica to fotograficzny Aston Martin i tyle.

    adam