    From: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Laseroooptyka"
    Date: Wed, 3 Nov 2010 17:08:54 +0100

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    news:0ef8.00000188.4cd166d5@newsgate.onet.pl...

    > Dzieki za ten link. Przegladnalem i... znowu zwatpilem. Zreszta ja nie
    > chce
    > pobijac rekordow lacznosci, wystarczy mi zasieg 2-3 m.
    > Jesli masz jeszcze troche czasu i cierpliwosci to poradz jak to sobie
    > prosto
    > zmajstrowac dla czestotliwosci powiedzmy nie 80 MHz lecz docelowo 8
    > slownie
    > osiem MHz.
    > Wiem, ze taka diode swiecaca nalezy zasilac pradowo. Dla wprawy wykonalem
    > generator o czestosci okolo 100 kHz i amplitudzie okolo 4V pp.(prostakat),
> [...]

    Prawde mówiąc, to elektroniką zajmuje się jako hobby. I pewne założenia
    znane mi są jak przez mgłę :)
    Może w tych schematach znajdziesz coś ciekawego
    http://ronja.twibright.com/schematics/.
    Kiedys testowaliśmy z kumplem podobne łącze laserowe i wiem że nadajnik nie
    był skomplikowany, ale pobierał dużo "mocy", było to widać po elementach
    napędzających diodę. Za to odbiornik był całkiem całkiem, sporo scalaków i
    był też specjalny wzmacniacz bezpośrdnio za diodą odbiorczą. Nie pamiętam
    dokladnie co to były za elementy.

    Pzdr.

    Gejzero
    SQ3OGX