    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Laseroooptyka"
    Date: Tue, 02 Nov 2010 20:16:33 +0100

    > Uwielbiam genialnych konstruktorów - paranoików. Mam z nimi do
    > czynienia na codzień. Co rusz muszę wyciągać z takich podstawowe
    > informacji, konieczne do poprawnej technicznie i bezpiecznej
    > konstrukcji. A im bardzie tajne/poufne tym bardziej zazwyczaj banalne
    > się okazuje.

    Ech konstruktorzy,fachowcy...
    Szukam takowych i parę osób przewinąłem przez _testy_. Goście ukończyli
    przykładowo budowę maszyn i nie potrafią banalnych układów rozwiązać*.
    Gościa po informatyce pytam co to jest serwer DHCP i co słyszę w
    odpowiedzi - "jak Pan powiedział?". Pytam ślusarza o prędkość obrotową
    wiertła 10mm, którego ma użyć do przewiercenia się przez płaskownik ze
    stali kwasoodpornej - słyszę "no tak ze 2000 obrotów na minutę wystarczy".
    Jestem przerażony wiedzą i zaradnością młodych zaraz po szkole. :(
    Czekam na dzień, w którym ktokolwiek odpowie mi na choćby jedno pytanie
    - poważnie!

    Miłego Romku.
    Irek.N.
    * 1. mimośród z drążkiem (jak tłok, korbowód i wał korbowy w silniku
    spalinowym) - jaką teoretyczną maksymalną siłę na drążku mogę uzyskać?
    2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
    średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?