-
Data: 2012-02-11 20:22:56
Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Piotrek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
news:q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net...
>>> Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
>>> temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że
>>> jednak
>>> ma.
>>
>> Jak widać, te moje +6 wcale nie jest z dupy wydumane...
...
> Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a
Możliwe, ze tak, nie stawiam tezy "na złość babci". Liczyłem jedynie na
argumenty "ad meritum a dostawałem "ad personam.
> konkretnie książką prof dr. hab. Andrzeja Czerwińskiego, której
> opiniodawcą
> jest prof dr. hab Jan Skowroński pt. "Akumulatory, baterie, ogniwa". I
> tak:
> (...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
> światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania
> akumulatora.
> Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
> nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
> nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność
> w
> porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)
>
> A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.
Ale czy jest to wprost powiedziane? Czy raczej chodzi o to, że można
wyciagnąć z niego 40% tego, co się włożyło?
>
> Jedziemy dalej: (...) Użytkowe pojemności akumulatora ołowiowo kwasowego w
> różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
> temp. 27 = 100%
> temp. 0 = 65%
> temp. -18 = 40%
> temp. -29 = 18%
> Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
> temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
> poniżej 0 (...)
>
> i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
> ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
> ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w
> temacie teorii 6 stopni.
Nie chcę tutaj podważac wiedzy profesora, daleki-m od tego. Jednakże nawet z
tego co tu podałeś wynika, że mimo wszystko, wypadało by aku obsługiwac w
temperaturach raczej wyższych, niż niższych. Ja bym chętnie zapoznał się z
opracowaniem, które osobno rozkmini sprawność rozładowania, oraz sprawność
ładowania, w funkcji temperatury. Jako, że z tego, co tu podałeś, nie wynika
wprost, ze zależność między tymi sprawnościami jest liniowa.
Poza tym, jeśli kilka źródeł coś zeznawało, to skądś to się wzięło, bez
pogrzebania nie dojdę teraz, czy odbyło się tak, ze w starszej technologii
takie obostrzenie było, a teraz technologia jest nowsza i je
wyeliminowała/ograniczyła, czy na zasadzie "wół pierdzi stodoła słucha",
ktoś (podobnie jak to miało lata temu z zawartościa żelaza w szpinaku - ktoś
walnął bzdurę i przez lata ją powtarzano) coś "pier...nął" i moje źródła to
podchwyciły, powtarzając nieprawdę. To nie ja sobie to wymyśliłem, ja tylko
się oparłem na dostępnych w moich czasach informacjach. Więc argumenty "ad
personam" od kilku osób były wybitnie nie na miejscu. Twoje "ad meritum"
(można bez "ad personam - można, za co dziękuję Ci bardzo) już skłoniło
mnie do zgłębienia tematu, może uda mi się dojść, skąd się te +6 wzięło, czy
dzisiaj istnieje, jeśli tak, to w jakiej postaci występuje i jak temu
zaradzić. Jeśli trafię, że te +6 to błąd, znajdę jego źródło, to zapoznam
się z prawdziwymi danymi i krótko je tutaj streszczę. No, napiszę co
znalazłem, na czym się oparłem, jak się ma temat.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.12 20:26 L501 aneryS
- 12.02.12 13:15 Pszemol
- 12.02.12 23:44 L501 aneryS
- 13.02.12 04:39 Pszemol
- 13.02.12 14:36 Piotrek
- 14.02.12 20:00 L501 aneryS
- 14.02.12 20:28 L501 aneryS
- 15.02.12 15:48 Piotrek
- 15.02.12 17:17 L501 aneryS
- 15.02.12 17:18 kogutek
- 16.02.12 09:00 Desoft
- 16.02.12 10:17 J.F.
- 16.02.12 10:21 BartekK
- 16.02.12 10:43 Mirek
- 16.02.12 11:03 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo