eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu. › Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Data: 2012-02-11 20:22:56
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net...

    > Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a

    Możliwe, ze tak, nie stawiam tezy "na złość babci". Liczyłem jedynie na
    argumenty "ad meritum a dostawałem "ad personam.

> [...]
    > tak:
    > (...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
    > światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania
    > akumulatora.
    > Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
    > nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
    > nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność
    > porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)
    >
    > A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.

    Ale czy jest to wprost powiedziane? Czy raczej chodzi o to, że można
    wyciagnąć z niego 40% tego, co się włożyło?

> [...]
    > różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
    > temp. 27 = 100%
    > temp. 0 = 65%
    > temp. -18 = 40%
    > temp. -29 = 18%
    > Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
    > temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
    > poniżej 0 (...)
    >
    > i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
    > ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
    > ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w

    Nie chcę tutaj podważac wiedzy profesora, daleki-m od tego. Jednakże nawet z
    tego co tu podałeś wynika, że mimo wszystko, wypadało by aku obsługiwac w
    temperaturach raczej wyższych, niż niższych. Ja bym chętnie zapoznał się z
    opracowaniem, które osobno rozkmini sprawność rozładowania, oraz sprawność
    ładowania, w funkcji temperatury. Jako, że z tego, co tu podałeś, nie wynika
    wprost, ze zależność między tymi sprawnościami jest liniowa.
    Poza tym, jeśli kilka źródeł coś zeznawało, to skądś to się wzięło, bez
    pogrzebania nie dojdę teraz, czy odbyło się tak, ze w starszej technologii
    takie obostrzenie było, a teraz technologia jest nowsza i je
    wyeliminowała/ograniczyła, czy na zasadzie "wół pierdzi stodoła słucha",
    ktoś (podobnie jak to miało lata temu z zawartościa żelaza w szpinaku - ktoś
    walnął bzdurę i przez lata ją powtarzano) coś "pier...nął" i moje źródła to
    podchwyciły, powtarzając nieprawdę. To nie ja sobie to wymyśliłem, ja tylko
    się oparłem na dostępnych w moich czasach informacjach. Więc argumenty "ad
    personam" od kilku osób były wybitnie nie na miejscu. Twoje "ad meritum"
    (można bez "ad personam - można, za co dziękuję Ci bardzo) już skłoniło
    mnie do zgłębienia tematu, może uda mi się dojść, skąd się te +6 wzięło, czy
    dzisiaj istnieje, jeśli tak, to w jakiej postaci występuje i jak temu
    zaradzić. Jeśli trafię, że te +6 to błąd, znajdę jego źródło, to zapoznam
    się z prawdziwymi danymi i krótko je tutaj streszczę. No, napiszę co
    znalazłem, na czym się oparłem, jak się ma temat.