eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu. › Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Data: 2012-02-12 23:44:56
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jh7oua.568.0@poczta.onet.pl...
    > Problem w tym, że jak już auto odpalisz i aku ładujesz alternatorem
    > i się aku grzeje od tego ładowania to wtedy od aku pojemności dużej
    > nie wymagasz... Wymagasz od niego sprawności rano, gdy wychodzisz
    > z domu i próbujesz odpalić auto które stało całą noc na mrozie...

    Nie inaczej. Odpalając rano niech sobie aku będzie samorozładowujacy się w 3
    dni, oraz o 1/20 pojemności, wymagam od niego głównie odpowiedniej
    wydajności prądowej, byle był w stanie dostarczać prądu przynajmniej przez
    czas potrzebny do rozruchu. i oczywiście, żeby trochę szczątków zostało do
    wzbudzenia alternatora, inaczej w pupci mógłbym pogrebać.
    A jadąc wieczorem w korku, to może mieć mniejszą wydajność, ale niech dłużej
    trzyma i rochę więcej ładunku.

    > A wtedy żaden kocyk akumulatorowi nie pomoże bo żeby nie wiem
    > jaki był gruby to ciepła z poprzedniego dnia przez całą noc nie utrzyma.

    Wiadomo.

    > Aku to nie żywe zwierze stałocieplne aby mu się kocyk w nocy przydał :-)

    Ale za to majac kocyk, szybciej się ogrzeje, bo nie wypyli zdobytego ciepła
    do otoczenia. Można więc kocyk zakładać rano, ujechać trochę, aż się pod
    maską zagrzeje, zdjąć kocyk...? Chyba się da? Wtedy to co pod maską będzie
    ciepłe.