-
Data: 2012-02-13 14:36:03
Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
Od: Piotrek <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 11 Feb 2012 21:22:56 +0100, L501 aneryS napisał(a):
> Użytkownik "Piotrek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:q8i8q23wx8ga$.783da3oprkvf.dlg@40tude.net...
>>>> Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
>>>> temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że
>>>> jednak
>>>> ma.
>>>
>>> Jak widać, te moje +6 wcale nie jest z dupy wydumane...
> ...
>
>> Obawiam się że jest wydumane. Posłużę się tutaj literatura fachową, a
>
> Możliwe, ze tak, nie stawiam tezy "na złość babci". Liczyłem jedynie na
> argumenty "ad meritum a dostawałem "ad personam.
No niestety forum jest publiczne więc nalezy się liczyć z taką możliwością,
ale nie jestem zwolennikiem rzucania mięsem tylko rzeczowej wymiany
poglądów i wiedzy.
>> konkretnie książką prof dr. hab. Andrzeja Czerwińskiego, której
>> opiniodawcą
>> jest prof dr. hab Jan Skowroński pt. "Akumulatory, baterie, ogniwa". I
>> tak:
>> (...) Należy unikać pozostawienia samochodu na postoju z właczonymi
>> światłami - prowadzi to do całkowitego glębokiego rozładowania
>> akumulatora.
>> Kilkakrotne głębokie rozładowanie akumulatora powoduje jego całkowitą
>> nieprzydatność w czasie zimy, ponieważ przy temperaturze -20 stopni nawet
>> nowy akumulator ołowiowo-kwasowy wykazuje przeszło 60% mniejszą pojemność
>> w
>> porównaniu z pojemnością dla temperatur powyżej zera. (...)
>>
>> A zatem akumulator ma jeszcze 40% pojemności i ładować się go da.
>
> Ale czy jest to wprost powiedziane? Czy raczej chodzi o to, że można
> wyciagnąć z niego 40% tego, co się włożyło?
No wprost. Przecież skoro akumulator na 40% pojemności to da się go
ładować, gdyż nie stał się baterią która jedynie oddaje prąd. gdyby było
inaczej to własnie wtedy byloby to wyrażnie zaznaczone.
>>
>> Jedziemy dalej: (...) Użytkowe pojemności akumulatora ołowiowo kwasowego w
>> różnych temperaturach (w stosunku do 20 stopni C)
>> temp. 27 = 100%
>> temp. 0 = 65%
>> temp. -18 = 40%
>> temp. -29 = 18%
>> Należy pamiętać, że w praktyce pojemność akumulatorów także zależy od
>> temperatury ich pracy i sprawność ich gwałtownie spada w temperaturze
>> poniżej 0 (...)
>>
>> i niema tu słowa o żadnych +6 stopniach. Akumulator bedzie się więc
>> ładował, tyle że wolniej i słabiej z uwagi na malejącą sprawność, ale
>> ładunek zgromadzony będzie nadal oddawał jak i przyjmował. I to tyle w
>> temacie teorii 6 stopni.
>
> Nie chcę tutaj podważac wiedzy profesora, daleki-m od tego. Jednakże nawet z
> tego co tu podałeś wynika, że mimo wszystko, wypadało by aku obsługiwac w
> temperaturach raczej wyższych, niż niższych. Ja bym chętnie zapoznał się z
> opracowaniem, które osobno rozkmini sprawność rozładowania, oraz sprawność
> ładowania, w funkcji temperatury. Jako, że z tego, co tu podałeś, nie wynika
> wprost, ze zależność między tymi sprawnościami jest liniowa.
Ależ proszę bardzo:
http://zeus.krb.com.pl/?akumulatory-pojazdow-szynowy
ch-pkp.-charakterystyka-i-wybrane-zagadnienia-eksplo
atacji,6
> Poza tym, jeśli kilka źródeł coś zeznawało, to skądś to się wzięło, bez
> pogrzebania nie dojdę teraz, czy odbyło się tak, ze w starszej technologii
> takie obostrzenie było, a teraz technologia jest nowsza i je
> wyeliminowała/ograniczyła, czy na zasadzie "wół pierdzi stodoła słucha",
> ktoś (podobnie jak to miało lata temu z zawartościa żelaza w szpinaku - ktoś
> walnął bzdurę i przez lata ją powtarzano) coś "pier...nął" i moje źródła to
> podchwyciły, powtarzając nieprawdę. To nie ja sobie to wymyśliłem, ja tylko
> się oparłem na dostępnych w moich czasach informacjach. Więc argumenty "ad
> personam" od kilku osób były wybitnie nie na miejscu. Twoje "ad meritum"
> (można bez "ad personam - można, za co dziękuję Ci bardzo) już skłoniło
> mnie do zgłębienia tematu, może uda mi się dojść, skąd się te +6 wzięło, czy
> dzisiaj istnieje, jeśli tak, to w jakiej postaci występuje i jak temu
> zaradzić. Jeśli trafię, że te +6 to błąd, znajdę jego źródło, to zapoznam
> się z prawdziwymi danymi i krótko je tutaj streszczę. No, napiszę co
> znalazłem, na czym się oparłem, jak się ma temat.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.12 20:00 L501 aneryS
- 14.02.12 20:28 L501 aneryS
- 15.02.12 15:48 Piotrek
- 15.02.12 17:17 L501 aneryS
- 15.02.12 17:18 kogutek
- 16.02.12 09:00 Desoft
- 16.02.12 10:17 J.F.
- 16.02.12 10:21 BartekK
- 16.02.12 10:43 Mirek
- 16.02.12 11:03 kogutek
- 16.02.12 11:03 Desoft
- 16.02.12 11:14 kogutek
- 16.02.12 11:22 Jarosław Sokołowski
- 16.02.12 13:05 Desoft
- 16.02.12 13:36 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo