eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu. › Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Data: 2012-02-15 17:18:34
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Z tymi promilami, to racja, ale nie jestem przekonany, że głownym
    > czynnikiem grzejącym akumulator jest silnik. Większe znaczenine ma
    > chyba grzenie wewnętrne, od płynącego prądu. Wtedy osłona jest
    > pójściem we właściwym kierunku przy robieniu bilansu.

    Jakie grzanie wewnętrzne? Akumulator ma sprawność w granicach
    dziewięćdziesięciu procent. Teoretycznie z każdego ampera jaki idzie na
    ładowanie 100mA idzie na grzanie. Przy 5A to będzie 6W. Ciekawe jak sześcioma
    watami ugrzejesz akumulator przy -10. Praktycznie w samochodzie jest jeszcze
    gorzej z grzaniem bo parametry ładowania ustawione są poniżej możliwości
    wejścia w pełne naładowanie i w straty z tym związane.