eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
    Date: Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 81
    Message-ID: <ireij5$nur$3@news.net.icm.edu.pl>
    References: <ir9i03$hj3$1@inews.gazeta.pl> <ira7re$2ap$1@news.onet.pl>
    <irarli$qmj$1@inews.gazeta.pl> <irbhqu$77i$1@news.onet.pl>
    <irdsf1$ei9$1@news.dialog.net.pl> <ire06f$c84$1@inews.gazeta.pl>
    <ireda2$nur$1@news.net.icm.edu.pl> <iregoj$do0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-83-115.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1306185125 24539 89.78.83.115 (23 May 2011 21:12:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 May 2011 21:12:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <iregoj$do0$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2370258
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze:

    > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis

    Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
    przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
    całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
    nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.

    > i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
    > to był model, E38/E65/F01 ?).
    >
    Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
    Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
    ogólnoświatowych.

    > poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
    > elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
    > modelach po 96'
    >
    >
    > Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
    > możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
    > które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
    > które było bezpieczniejsze...

    Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
    wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
    autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.

    Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
    bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
    produkowane.

    W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane
    zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający
    docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,
    dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z
    pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą
    (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
    (łącznie z oparciami), EDC - system zmiany twardości zawieszenia, PDC -
    system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic - system
    zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,
    tempomat, webasto - ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka
    (wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety
    szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie
    wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską
    rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej
    sile tarcia (tzw. szpera - 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby
    przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów,
    elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej
    szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
    wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu - automatyczne domykanie szyb
    oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC - komputer pokładowy
    pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne
    dodatki - w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne
    wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).

    Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
    elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 -
    odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km).
    Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości
    wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk
    paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak
    były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie
    silników - V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
    dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20
    l/100 km w warunkach miejskich).

    W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków,
    które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
    oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
    silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
    R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
    V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.

    źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32

    W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
    elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
    jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: