-
Data: 2011-05-25 05:53:14
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: " Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
bo wtedy było bardziej tak:
1.Merc,BMW
2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
3.VW,Toyota,...
4.Skoda,Dacia,...
> > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
>
> Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, Ĺźe nie mam zdjÄcia z serwisu, jak
> przyjechaĹo takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
> caĹym boku.
tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.
> WĹaĹciciel pojazdu zahaczyĹ o inne auto na parkingu. Nikt
> nie mĂłgĹ mu w to uwierzyÄ, blaszki w konserwie sÄ mocniejsze.
może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy
niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.
> > i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry
> > to byĹ model, E38/E65/F01 ?).
> >
> ObojÄtnie do jakiego porĂłwnasz, silniki sÄ INNE.
> Silniki BMW dostajÄ najwyĹźsze noty i wygrywajÄ w rankingach
> ogĂłlnoĹwiatowych.
ok, nie przeczę.
były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał mocą
do BMW V12 24V o około 40 koni.
> > poza tym z tego co pamiÄtam w E38 byĹy spore kawaĹki
> > elektroniki safrane i patentĂłw w najbardziej wypasionych
> > modelach po 96'
> >
> >
> > ZresztÄ zza czasĂłw poczÄ tku Safrane, BMW robiĹo E32,
> > moĹźesz siÄ zastanowiÄ ktĂłre cichsze, ktĂłre miaĹo lepsze zawieszenie,
> > ktĂłre miaĹo 4x4, ktĂłre miaĹo memory i wiÄcej komputera itp...
> > ktĂłre byĹo bezpieczniejsze...
>
> Oj nie Kolego. JesteĹ w bardzo duĹźym bĹÄdzie i zamierzam CiÄ z niego
> wyprowadziÄ.
> Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowaĹo z
> autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
> WiÄc nie porĂłwnuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to byĹo i jest
> bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach byĹo
> produkowane.
Tak mówiło audi i bmw ;) ?
a gdzie merc w140 i lexus LS ? myślę że lexus LS był lepszy ;)
> W wyposaĹźeniu e32 moĹźna byĹo znaleĹşÄ:
> telefon,
był i w Safrane i R25
> lodĂłwkÄ,
lodówki nie kojażę ;)
> podgrzewane zamki,
Tego fakt nie było, był pilot IR
> elektroniczny system kontroli trakcji
było.
> i system wzmacniajÄ cy docisk wycieraczek do szyby
> przedniej przy wyĹźszych prÄdkoĹciach,
w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
pod nią, i miały "lotki" na duże prędkości (nie było problemu)
(w ph2 był).
> dwustrefowÄ klimatyzacjÄ,
było, lepsza.
> elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄciÄ ustawieĹ
> dla kilku kierowcĂłw),
było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny
>elektrycznÄ tylnÄ kanapÄ
było, 2pł + podgrzewanie
> (ĹÄ cznie z elektrycznymi zagĹĂłwkami), podgrzewanie wszystkich foteli
> (ĹÄ cznie z oparciami),
nie było.
> EDC â system zmiany twardoĹci zawieszenia,
było lepsze, regulacja twardości, wysokości i poziomowanie,
wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.
> PDC â system wspomagajÄ cy parkowanie (parktronic),
nie było.
> serwo-tronic â system zwiÄkszajÄ cy twardoĹÄ ukĹadu kierowniczego
> wraz ze wzrostem prÄdkoĹci,
było
> tempomat,
było
> webasto â ogrzewanie postojowe,
nie było
> fotochromatyczne lusterka (wewnÄtrzne i zewnÄtrzne),
nie było
> domykanie klapy bagaĹźnika,
skasowali dociąganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis
>elektryczne rolety szyb tylnych,
nie było
>szklany szyberdach,
był
> worek na narty, kompletne wykoĹczenie wnÄtrza skĂłrÄ (ĹÄ cznie z tunelem
> Ĺrodkowym, boczkami czy deskÄ rozdzielczÄ ), drewniane listwy wewnÄtrzne,
tyło tylko w opcji baccara
> dyferencjaĹ o zwiÄkszonej sile tarcia (tzw. szpera â 25%),
było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami
sterowanymi elektronicznie.
> podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,
chyba nie było
> spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,
było, bez halogenów, ciśnieniowe
> elektrycznÄ regulacjÄ kolumny kierowniczej,
było, z memory
> podgrzewanie przedniej szyby,
było
> podwĂłjne szyby (zapewniajÄ ce lepszÄ izolacjÄ cieplnÄ oraz
> wyciszenie wnÄtrza auta),
było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby są w velsatisie (initiale)
safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przyglądałem.
> moduĹ komfortu â automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po
> zamkniÄciu samochodu,
pewnie się da włączyć
> OBC â komputer pokĹadowy pokazujÄ cy wiele parametrĂłw dotyczÄ cych
> pracy samochodu
było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.
> oraz inne dodatki â w tym modelu BMW montowaĹo na Ĺźyczenie
> klienta caĹe dostÄpne wyposaĹźenie (oczywiĹcie za niemaĹÄ dopĹatÄ ).
nie wiem.
> SamochĂłd jak na swoje czasy byĹ bardzo nowoczesny i naszpikowany
> elektronikÄ .
zgadza się.
> Silniki byĹy bardzo wytrzymaĹe (szczegĂłlnie silniki M30 â
> odpowiednio serwisowane wytrzymywaĹy przebiegi powyĹźej 600 tys. km).
> Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 byĹy bardzo nowoczesne (w caĹoĹci
> wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, peĹny, sekwencyjny wtrysk
> paliwa, hydrauliczne kasowanie luzĂłw rozrzÄ du oraz ĹaĹcuchĂłw), jednak
> byĹy delikatniejsze od rzÄdowych szĂłstek M30. Najmocniejszy w gamie
> silnikĂłw â V12 charakteryzowaĹ siÄ wysokÄ trwaĹoĹciÄ , kulturÄ pracy,
> duĹźÄ mocÄ i momentem obrotowym oraz wysokim zuĹźyciem paliwa (powyĹźej 20
> l/100 km w warunkach miejskich).
>
> W Europie moĹźna byĹo zamĂłwiÄ wersje bez skĂłry czy wielu innych
dodatkĂłw,
> ktĂłre w wersji na rynek amerykaĹski byĹy standardem. SamochĂłd takĹźe
> oferowano w wersji z powiÄkszonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). PaletÄ
> silnikowÄ E32 stanowiĹy same silniki benzynowe o pojemnoĹciach: 3,0 l
> R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
> V12(750i). E32 odznacza siÄ duĹźÄ niezawodnoĹciÄ .
>
> ĹşrĂłdĹo: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
>
> W Safrane najmocniejszy silnik miaĹ 3 litry pojemnoĹci bez
> elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie bÄdÄ poniĹźaĹ Safrane, bo to
> jest tak jakby porĂłwnywaÄ iglo do apartamentu.
Safrane wcześniej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.
nie jeździł 300km/h jak BMW, zgadza się, jeździł 270km/h
ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.
Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
+jakieś dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
(wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana
było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.
On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
ale BMW miało jeszcze coś... 8mkę ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.11 06:02 Michał
- 25.05.11 06:14 Michał
- 25.05.11 21:32 Tomasz Pyra
- 26.05.11 14:44 Robert Rędziak
- 26.05.11 20:39 Czarek Daniluk
- 26.05.11 21:17 Michał
- 10.03.19 13:24 p...@g...com
- 11.03.19 10:42 robot
- 11.03.19 10:45 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=