-
Data: 2011-05-23 23:10:54
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze:
> Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.
> i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
> to był model, E38/E65/F01 ?).
>
Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
ogólnoświatowych.
> poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
> elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
> modelach po 96'
>
>
> Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
> możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
> które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
> które było bezpieczniejsze...
Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
produkowane.
W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane
zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający
docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,
dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z
pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą
(łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
(łącznie z oparciami), EDC - system zmiany twardości zawieszenia, PDC -
system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic - system
zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,
tempomat, webasto - ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka
(wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety
szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie
wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską
rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej
sile tarcia (tzw. szpera - 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby
przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów,
elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej
szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu - automatyczne domykanie szyb
oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC - komputer pokładowy
pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne
dodatki - w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne
wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).
Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 -
odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km).
Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości
wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk
paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak
były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie
silników - V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20
l/100 km w warunkach miejskich).
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków,
które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.11 23:27 Robert Rędziak
- 24.05.11 00:45 Tomasz Pyra
- 24.05.11 08:45 news-gazeta
- 25.05.11 05:53 Michał
- 25.05.11 06:02 Michał
- 25.05.11 06:14 Michał
- 25.05.11 21:32 Tomasz Pyra
- 26.05.11 14:44 Robert Rędziak
- 26.05.11 20:39 Czarek Daniluk
- 26.05.11 21:17 Michał
- 10.03.19 13:24 p...@g...com
- 11.03.19 10:42 robot
- 11.03.19 10:45 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=