    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupiłem akumulator!
    Date: Thu, 28 Jun 2012 10:12:37 +0200
    <5046265150$20120625140723@squadack.com> <jsaglr$rfe$1@mx1.internetia.pl>
    <jsbsoe$hru$3@inews.gazeta.pl> <jsc7bc$9uh$1@inews.gazeta.pl>
    <jscb6q$l4t$1@inews.gazeta.pl> <jsco99$ace$1@inews.gazeta.pl>
    <jsdcc0$d21$1@inews.gazeta.pl>
    <134n16nycn59d.cha13q9bztw1$.dlg@40tude.net>
    <jsei0m$g0l$2@inews.gazeta.pl>
    <h2ln86z709xq$.win7oc7e02q$.dlg@40tude.net>
    <jsg3f2$lgq$1@inews.gazeta.pl>
    <12o0rxbpkd04l.x3tdj3cub0ys$.dlg@40tude.net>

    On 2012-06-28 07:24, J.F. wrote:

    > No nie wiem ... mnie przez 20 lat sie sie cela nie zwarla, a ostatnio w
    > dwoch calkiem roznych w ostepie trzech miesiecy :-)
    >
    > A dlugo juz te CF posiadasz ?

    Hmm.. jeden jeszcze czasów poldolota... dostałem po poprzedznim
    właścicielu ze 4-5lat miał jak się go pozbyłem a lekko nie mial -
    poldolot na 1.5 gaźnikowy. W rajdówce odziedziczyłem tego 55Ah... uzywam
    jakieś 2 lata narazie - długie przerwy pomiędzy odpaleniami.
    A ten trzeci dopiero rok. Jak widać, wieloletnich doświadczeń jeśli
    chodzi o CF
    Natomiast orginalny z cywilnego, to perełka... 9-10 lat miał w momencie
    wymiany i nadal w zasadzie działa ale pojemność napewno ma znacznie
    mniejszą niż nominalna.

    > A co jest ? tak czy inaczej - jeszcze drozej bedzie :-)

    Każdy poleca co innego :-) Jakieś molle, niektórzy bosche, varty... ja
    bym bardziej na technologię zwracał uwagę.... AGM powinno być najlepsze
    - ale drogie jak fix :-)
    No i zwykłe ołowiowe (nie CA) są bardzo fajne (o ile nie oszukane) -
    jedynie poziom elektrolity powinno się kontrolować no i szybciej się
    samorozładowują.

    > Po paru razach czlowiek niestety wie ze nie czuc roznicy :-)

    A co to za silnik ? U mnie diesel ma spore wymagania jednak.

    > A jaki masz pobor pradu w spoczynku ? 50mA to jest 1.2Ah/dobe ... wiec
    > powinien brac 20mA :-)

    Nie mierzyłem. Ale tam nic nie ma co mogłoby prąd pobierać za bardzo...
    chyba, że zegary - ale te się wyłączają.

    > A w rajdowce to przeciez akumulator ma byc jak najlzejszy :-)

    Odziedziczony, działa.. zatem nie zmieniam narazie. Dopiero może w
    wersji 2.0 :-)

    > Jak widac z przykladow ktore podalem - nie tylko CF.

    > A ja robilem eksperymenty w druga strone ... i teraz trudno mnie namowic na
    > "cos lepszego" bez rzeczowych argumentow :-)
    > Niech zaluje, bo mialem o marce dobra opinie, ale nie na tyle zeby placic
    > 50% wiecej. A potem koledzy opisali jak ich Centra potraktowala...

    Też o tym słyszałem... zobaczymy co będzie. Jak się spieprzy to
    następnym razem wybiorę coś innego.

    > Moze kiedys bede mial okazje sprawdzic w wiekszej flocie ..

    To byłaby cenna wiedza.

    > Akumulatorow najwyrazniej wozic sie nie oplaci, chinskich nie ma ....
    > ale kto wie - wsrod tych "markowych" moze juz zysk uzasadnia transport
    > :-)

    To kto struga te niby pseudo niemieckie ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik