  • Data: 2011-03-07 21:43:02
    Temat: Re: Korektor siły hamowania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-07 21:27, White Power pisze:

    > Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.

    I mniej więcej tak to pewnie ma wyglądać.
    Jeżeli chcesz lepiej, to kup sobie regulowany korektor siły hamowania.

    Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywiście jeżeli ten
    korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
    tył w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

    Różnica drogi hamowania między seryjnym "zablokowanie tylnej osi
    graniczy z cudem", a takim ustawieniem korektora gdzie tył będzie łapał
    prawie równo z przodem nie jest wcale duża.
    Natomiast jak tył łapie szybciej, to straty w drodze hamowania są ogromne.

    Co do korektora to jeżeli to taki regulowany obciążeniem tylnej osi, to
    zazwyczaj da się go regulować po wejściu pod samochód - warto też
    sprawdzić czy działa mechanizm przenoszący ruchy zawieszenia tylnego na
    mechanizm korektora.

    > Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:)

    Pojeździj hamując tylko hamulcem ręcznym - wrażenia podobne.

    Tu masz filmik jak to się jeździ jak tył łapie mocniej niż przód (tu
    przednie hamulce były przegrzewane, ale wrażenia podobne):
    http://www.youtube.com/watch?v=FWNLvxuvliw