    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Date: Wed, 26 Feb 2020 20:37:30 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Marek napisał:

    >Nie jestem rzecznikiem PKP, najwyżej mogę zgadywać. Nie było softu.
    >A głównym zadaniem tej maszny było liczenie jakichś dróg hamowania,
    >obciążeń czy innych rzeczy mocno związanych z bezpieczeństwem. Więc
    >nawet jeśli dostępne były źródła, jeśli napisane zostały w znanym
    >języku
    >wysokiego poziomu (fortran), to nie było chętnych do podjęcia decyzji
    >przekompilowania tego w zupełnie nowym środowisku. Soft to emulacji
    >szeregowej transmisji znakowej to co innego.

    i co - wola z w windowsa na dyskietki i do tych pecetow ?
    Pieniedzy na nowy program nie ma, a na programy do emulacji to sa ?

    Troche watpie.

    >Z ostatniej chwili:
    >https://kurierlubelski.pl/komputer-odra-z-lubelskie
    j-stacji-pkp-znowu-dziala-nawet-zagralismy-na-nim-w-
    gre/ar/c1-14733732

    "Komputer służył do kontroli ruchu towarowego i sprawował się bez
    zarzutu. Miał jednak jedną zasadniczą wadę - wysokie koszty
    eksploatacji. "

    te "kontrole ruchu" to roznie mozna rozumiec .. moze i perforowali
    dane o wagonach, a Odra jakies potwierdzenia generowala i zbierala.

    Gdzies mi chodzi po glowie Odra co miała sterować gorką rozrządową,
    czy jakimis procesami technologicznymi w fabryce.
    Tu moze byc trudniej dorobic stosowne interfejsy .. i po co - Odra
    dziala :-)

    Nawiasem mowiac, to muzeum kolejnictwa w Jaworzynie Slaskiej stoi
    jakas Odra,
    nie bardzo wiem skad.
    A w srodku szafy CPU ... dyski ST225. Czyli widac postep zawital pod
    strzechy.

    O,
    https://www.computerworld.pl/news/Legenda-ODRY-w-muz
    eum-kolejnictwa,71578.html