  • Data: 2012-07-04 11:28:19
    Temat: Re: Komputerowe modelowanie procesów a rzeczywiostość.
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-07-03 22:50, Użytkownik J.F. napisał:

    > Tak nawiasem mowiac to niedawno podziwialem dzielo grabarza ... piaszczysty
    > grunt, pionowe sciany, a nie polecialo ..

    Jak piasek był wilgotny albo zagliniony to miało prawo tak być.

    > [...]
    >
    > Ale ja myslalem raczej o ziemii sypanej - ot np ten wal powodziowy ktory
    > wspomniales. Jakos nie bardzo sobie wyobrazam jak mialby wykonawca pilnowac
    > wykonania zgodnego z projektem - przyjezdza ciezarowka, sypie ziemie,
    > mieszalnie urzadzic, czy laboratorium polowe ?

    Materiał na wały przeciwpowodziowe to nie "ziemia z wykopu z sąsiedniej
    budowy" tylko materiał dobierany pod kątem parametrów filtracyjnych i
    mechanicznych. Na poziomie wykonawcy do sprawdzenia są dwie sprawy:
    - makroskopowo czy się rodzaj gruntu zgadza
    - przy sypaniu obowiązuje kontrola zagęszczenia każdej warstwy.
    W przypadku wątpliwości można sprawdzić skład granulometryczny (od niego
    i od zagęszczenia zasadniczo zależą parametry gruntu). Jak coś budzi
    wątpliwości - zrobić raban i wymusić dodatkowe badania.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy