  • Data: 2012-07-05 12:42:35
    Temat: Re: Komputerowe modelowanie procesów a rzeczywiostość.
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Jul 2012 03:43:03 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Ja jestem nie z tej bajki, więc pewnie pytanie naiwne, ale
    > trudno: piasek w klepsydrze dałoby radę przesypać takim MESem?

    Raczej trudno. MES jest do równań różniczkowych, czyli w
    podtekście jest ciągła funkcja. To się dobrze sprawdza dla
    kontinuum materialnego ale piasek w klepsydrze (bardzo suchy!)
    raczej nie nadaje się do opisu ciągłego.

    Chyba, że napiszesz mi równania różniczkowe opisujące
    przesypywanie piasku, to ja je rozwiążę MESem.

    Istnieje natomiast coś takiego jak DEM (Discrete Element Method)
    gdzie właśnie opisuje się cząstki (kawałki materii, ziarna
    piasku, zboża, kamienie) i sadzę, że to byłoby efektywniejsze.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy