  • Data: 2012-07-04 13:36:33
    Temat: Re: Komputerowe modelowanie procesów a rzeczywiostość.
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-04 12:43, Konrad Anikiel pisze:
    > Ja jestem nie z tej bajki, więc pewnie pytanie naiwne, ale trudno: piasek w
    klepsydrze dałoby radę przesypać takim MESem?

    Hmmm... Wymagało by to mocno niestandardowego podejścia. Bo albo
    rozpatrujemy klepsydrę jako zbiornik z otworem (i wtedy mamy ubytek masy
    piasku w modelu) albo rozpatrujemy klepsydrę jako całość i trzeba by
    modelować spadanie piasku po wypadnięciu z górnej części klepsydry.
    Jedno i drugie do tego do liczenia w dużych przemieszczeniach.
    Chyba że interesuje cię zagadnienie prostsze - np. sprawdzenie przy
    jakiej geometrii klepsydry i parametrach piasku (wilgotność będzie tu
    istotna - powoduje powstanie dodatkowych oporów ścinania) klepsydra nie
    będzie pracować (piasek nie będzie się wysypywał) - to powinno wyjść bez
    większego problemu.

    Przynajmniej zagadnienie geometrycznie dość proste, osiowa symetria.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy