  • Data: 2012-07-03 22:50:09
    Temat: Re: Komputerowe modelowanie procesów a rzeczywiostość.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 02 Jul 2012 09:40:48 +0200, Michał Grodecki napisał(a):

    > Jak nie było rażących błędów w rozpoznaniu warunków gruntowych oraz w
    > samym przeprowadzeniu analizy to nie. Kiedyś znajomy przyleciał do mnie
    > i opowiada "mówiłem im że to im poleci jak tak zrobią - i poleciało
    > dokładnie tak jak ich ostrzegałem" - chodziło o zabezpieczenie wykopu
    > gdzie ktoś "oszczędności" robił.

    Tak nawiasem mowiac to niedawno podziwialem dzielo grabarza ... piaszczysty
    grunt, pionowe sciany, a nie polecialo ..

    [...]
    > Pisząc na temat wykonawstwa niezgodnego z projektem i jego skutków
    > niejedną klawiaturę już zajeżdżono...
    > Oczywiście że lokalne anomalie i odchyłki są ważne - tu się kłania
    > dokładność rozpoznania warunków gruntowych (np. wyłapanie lokalnych
    > wkładek gruntów o odmiennych właściwościach) w przypadku analiz obiektów
    > istniejących.

    Ale ja myslalem raczej o ziemii sypanej - ot np ten wal powodziowy ktory
    wspomniales. Jakos nie bardzo sobie wyobrazam jak mialby wykonawca pilnowac
    wykonania zgodnego z projektem - przyjezdza ciezarowka, sypie ziemie,
    mieszalnie urzadzic, czy laboratorium polowe ?

    J.