    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fdaa009$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fea6f3a$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5feb8a81$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1c0a4$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 2 Feb 2021 22:42:40 +0100

    W dniu 03.01.2021 o 14:02, LordBluzg(R) pisze:

    Odśnieżam temat bo zamarzł :)

    > W międzyczasie poskładałem i czekam na wiatr ok 5m/s Dzisiaj był test
    > ale w porywach miałem 3m/s co niestety nie jest wymaganym dla mnie
    > parametrem.
    > https://youtu.be/rbnEmgJcoec
    >
    > Pogoda parszywa i nie chciało mi się czekać na lepsze podmuchy, które
    > były sporadyczne.
    >
    > Przy tych obrotach mam 1,2V i nawet przetwornica step UP nie startuje,
    > która potrzebuje 3,5V na start. Co ważne, to przy tej średnicy i
    > ciężarze (ok 20kg) turbina ma dość ładną bezwładność a średnica wirnika
> [...]

    Jak dotąd, konstrukcja ramy (5m30) przygotowana ale z powodu mrozów
    prace wstrzymane bo ziemia zmarznięta i nie mogę zrobić solidnej
    podstawy ramy. Problemem okazuje się podniesienie całej konstrukcji bo
    na szczycie jest wiatrak ok 20kg a rama ma rozpiętość 2m30 u podstawy
    więc jedna osoba nie bardzo ma jak tego podnieść. Sam nie mogę podnieść
    ramy do pionu (rama to profil zamknięty 40x40x3mm). Będę kombinował (jak
    mrozy odejdą) wykorzystanie 15 metrowego świerku do zamocowania bloku i
    za pomocą linki będzie podnoszona rama prawdopodobnie. Chcę sobie
    zapewnić obsługę jednoosobową na wypadek zmiany koła czy innych usterek,
    które mogą wystąpić.

    W międzyczasie na poziomie ziemi (1,5m) wiało do 5m/s i 2A idą na
    ładowanie przy 60obr/min z zastosowaniem przetwornicy step UP, czyli
    działa. Jak postawię całość to będzie filmik, pomiary i opisy.

    Wysokość ma zapewnić większe wykorzystanie wiatru. Ponieważ wcześniej
    nie obserwowałem szczegółowo kiedy/jak wieje, obecnie mogę stwierdzić że
    wieje dobrze na tej wysokości praktycznie zawsze (85%) co spełnia moje
    oczekiwania.

    P.S. :D

    W wolnym czasie (teraz) chyba z nudów sprawdzę sobie silnik
    Adamsa/Bedini i może jakąś konstrukcję silnika magnetycznego.
    Ciekawy temat i dość łatwy w budowie.

    Właśnie zbieram materiały na budowę.
    Jeśli ktoś z grupy próbował tego tematu, to zapraszam do dyskusji.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>