  • Data: 2015-03-16 17:52:24
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:

    > Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
    > znaków.

    No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
    przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?

    > Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
    > znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
    > dozwoloną.

    Ale to jest tak oczywiste, że po jaką cholerę wpisywać to w jakiekolwiek
    procedury? Nawet jak się ktoś wyłożył z dozwoloną, to jeszcze nie powód,
    zeby ją obniżać - wszak w tym czasie przejechało zapewne kilkaset
    tysięcy (większość z przekroczoną zwyczajowo o 20) i się nie rozwaliło.
    Więc wyciaganie wniosków, z faktu, że jeden na cwierć miliona nie dał
    rady jest raczej słabe.

    > Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
    > trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
    > samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)

    Ja raczej jestem za tym żeby z trzech po 3,5 zrobić 3 pod 2,5 a na
    pozostałych 3 metrach buspas/pas dla rowerów /miejsce da parkowania -
    przy czym miejsca do parkowania i pas dla rowerów to się razem zmieszczą
    - tadam! (choć i tak rowerzyści i kierowcy się pogryzą, ale to na
    iternetach nie w prakrtce). A i ludziki nie będą jechały 80. Bo tak po
    prawdzie to sam jeżdzę 70/80@50 na takich ulicach - 50 po prostu jest
    nienaturalnie jak masz pas o szerokości dwóch samochodów;)

    > A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
    > szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
    > autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
    > jedno za drugim.

    Więc tym bardziej nie muszą mieć szerokich pasów.

    > W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
    > to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
    > ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
    > skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
    > sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia hałasu. Jak sam powiedziałeś
    ograniczenia nie powinny wynikać z ilości pasów i ich szerokości ale w
    świadomości kierowców tak właśnie jest. I dlatego nie widzę sensu
    robienia takich ulic w mieście, chyba że zakładami inną prędkość niż 50.

    Shrek.