eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowiekaRe: Kolejne BMW zabrało człowieka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Date: Mon, 16 Mar 2015 17:52:24 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <me71o3$vni$1@node1.news.atman.pl>
    References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
    <550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
    <5505e498$0$13993$65785112@news.neostrada.pl>
    <me5pfd$ld8$1@node1.news.atman.pl>
    <1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1426524739 32498 83.142.198.226 (16 Mar 2015 16:52:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Mar 2015 16:52:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557776
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:

    >> No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
    >> mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
    >> odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?
    >
    > Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
    > znaków.

    No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
    przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?

    > Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
    > znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
    > dozwoloną.

    Ale to jest tak oczywiste, że po jaką cholerę wpisywać to w jakiekolwiek
    procedury? Nawet jak się ktoś wyłożył z dozwoloną, to jeszcze nie powód,
    zeby ją obniżać - wszak w tym czasie przejechało zapewne kilkaset
    tysięcy (większość z przekroczoną zwyczajowo o 20) i się nie rozwaliło.
    Więc wyciaganie wniosków, z faktu, że jeden na cwierć miliona nie dał
    rady jest raczej słabe.

    >> Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
    >> na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
    >> każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
    >> trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.
    >
    > Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
    > trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
    > samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)

    Ja raczej jestem za tym żeby z trzech po 3,5 zrobić 3 pod 2,5 a na
    pozostałych 3 metrach buspas/pas dla rowerów /miejsce da parkowania -
    przy czym miejsca do parkowania i pas dla rowerów to się razem zmieszczą
    - tadam! (choć i tak rowerzyści i kierowcy się pogryzą, ale to na
    iternetach nie w prakrtce). A i ludziki nie będą jechały 80. Bo tak po
    prawdzie to sam jeżdzę 70/80@50 na takich ulicach - 50 po prostu jest
    nienaturalnie jak masz pas o szerokości dwóch samochodów;)

    > A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
    > szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
    > autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
    > jedno za drugim.

    Więc tym bardziej nie muszą mieć szerokich pasów.

    > W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
    > to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
    > ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
    > skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
    > sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia hałasu. Jak sam powiedziałeś
    ograniczenia nie powinny wynikać z ilości pasów i ich szerokości ale w
    świadomości kierowców tak właśnie jest. I dlatego nie widzę sensu
    robienia takich ulic w mieście, chyba że zakładami inną prędkość niż 50.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: