-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Date: Mon, 16 Mar 2015 17:52:24 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 61
Message-ID: <me71o3$vni$1@node1.news.atman.pl>
References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
<550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
<me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
<5505e498$0$13993$65785112@news.neostrada.pl>
<me5pfd$ld8$1@node1.news.atman.pl>
<1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1426524739 32498 83.142.198.226 (16 Mar 2015 16:52:19
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Mar 2015 16:52:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557776
[ ukryj nagłówki ]On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:
>> No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
>> mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
>> odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?
>
> Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
> znaków.
No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?
> Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
> znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
> dozwoloną.
Ale to jest tak oczywiste, że po jaką cholerę wpisywać to w jakiekolwiek
procedury? Nawet jak się ktoś wyłożył z dozwoloną, to jeszcze nie powód,
zeby ją obniżać - wszak w tym czasie przejechało zapewne kilkaset
tysięcy (większość z przekroczoną zwyczajowo o 20) i się nie rozwaliło.
Więc wyciaganie wniosków, z faktu, że jeden na cwierć miliona nie dał
rady jest raczej słabe.
>> Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
>> na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
>> każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
>> trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.
>
> Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
> trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
> samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)
Ja raczej jestem za tym żeby z trzech po 3,5 zrobić 3 pod 2,5 a na
pozostałych 3 metrach buspas/pas dla rowerów /miejsce da parkowania -
przy czym miejsca do parkowania i pas dla rowerów to się razem zmieszczą
- tadam! (choć i tak rowerzyści i kierowcy się pogryzą, ale to na
iternetach nie w prakrtce). A i ludziki nie będą jechały 80. Bo tak po
prawdzie to sam jeżdzę 70/80@50 na takich ulicach - 50 po prostu jest
nienaturalnie jak masz pas o szerokości dwóch samochodów;)
> A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
> szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
> autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
> jedno za drugim.
Więc tym bardziej nie muszą mieć szerokich pasów.
> W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
> to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
> ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
> skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
> sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).
Do tego dochodzi jeszcze kwestia hałasu. Jak sam powiedziałeś
ograniczenia nie powinny wynikać z ilości pasów i ich szerokości ale w
świadomości kierowców tak właśnie jest. I dlatego nie widzę sensu
robienia takich ulic w mieście, chyba że zakładami inną prędkość niż 50.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.15 18:35 Jaroslaw Postawa
- 16.03.15 18:37 dddddddd
- 16.03.15 18:44 Jaroslaw Postawa
- 16.03.15 18:46 Cavallino
- 16.03.15 18:59 Budzik
- 16.03.15 18:59 Budzik
- 16.03.15 18:59 Budzik
- 16.03.15 18:59 Budzik
- 16.03.15 18:59 Budzik
- 16.03.15 19:09 Cavallino
- 16.03.15 19:12 Cavallino
- 16.03.15 19:12 Cavallino
- 16.03.15 19:15 re
- 16.03.15 19:35 re
- 16.03.15 19:37 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=