    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Date: Wed, 15 Sep 2010 22:01:34 +0000 (UTC)
    <i6dl4f$8sc$1@news.onet.pl> <i6dppb$kn7$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <i6draa$opp$1@news.onet.pl>
    <i6kcsu$2tjb$1@news2.ipartners.pl> <i6krd4$t0c$1@news.onet.pl>
    <i6q0er$sis$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6q4tn$9ur$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6qbrd$uk9$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6qekk$74r$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6r4vs$9pj$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <i6rauk$t20$1@news.onet.pl>

    Pan Mario napisał:

    > No i nie ma problemu. Jak masz urządzenie z płaską wtyczką (klasa II) to
    > sobie wtykaj gdzie chcesz. Jak jest klasy I to już nie jest tak prosto.

    No i właśnie tu *jest* problem. A nawet więcej problemów, tak ze trzy.
    Po pierwsze zdarzają się urządzenia bez określonej przynależności
    klasowej. Po drugie, te klasy mogą zależeć od widzimisia konstruktorskiego,
    od tego jaka wtyczka była na stannie albo od uchwały zarządu w sprawie
    standaryzacji elementów używanych do produkcji. Wtedy te kółeczka
    i kwadraciki należy olać, bo nic z nich nie wynika. Po trzecie nie każdy
    użykownik musi się znać na tych oznaczeniach (na szczęście producenci
    o tym wiedzą, dlatego takie wkładanie wtyczek w domowe dziurki nie jest
    groźne).

    > Po co wykrzyknik?

    Bo od tego może zależeć ludzkie życie.

    > Masz klasę I (symbol masy w kółku) lub klasę II (kwadrat w kwadracie).
    > Klasę III możemy sobie darować. I masz instrukcję w której pewnie
    > napisane w co wtykać.

    Na szczęście nie wszyscy myślą tak, że wystarczy o takich rzeczach
    napisać w instrukcji na 34 stronie.

    > Bo się zmieniły przepisy.

    No tak. Ordnung must sein.

    > Nie możesz zrobić w domu instalacji dwuprzewodowej i bez różnicówki.

    Na szczęście używać dalej mogę (nie wiem czy właśnie tak jest z tą
    różnicówką, ale jeśli tak, to dość głupio).

    > MOzer i ściema tak samo jak z emisją spalin w autach. Normy idą coraz
    > bardziej do góry i po prostu kupując nowy produkt musisz się zgodzić na
    > to że pewnie był robiony pod tym kątem.

    No ale tu idą do dołu -- skoro pewne urządzenia kiedyś *musiały* obywać
    się bez instalacji ochronnej, a teraz konstruktor wiele rzeczy może
    sobie odpuścić, to te urządzenia są gorsze.

    > A ja znam przypadek że pecet nadawał tak że stojąca 2 metry obok stacja
    > łącznosci radiowej nie mogła pracować. Pomogła poprawa zerowania.

    A jak sąsiad odpalił trabanta, to nie było widać co jest po drugiej
    stronie ulicy. Coś z tego wynika?

    > Nie bardzo wiem o co ci chodzi z tymi "śmiesznymi" tekstami. W zdani
    > które przeciąłeś na pół pisałem o emisji z którą walczyłem w Instytucie
    > Łączności przez ponad 2 tygodnie. I widziałem jaka jest różnica w emisji
    > w zależności od tego jaki wstawić filtr sieciowy , jaki ferryt czy jak
    > zakończyć ekran przewodu przy wejściu do urządzenia.

    No tak, ale to jest instytut, to są urzędnicy, to są normy. Dla
    konkretnego urządzenia. Jasne, waro poświęcić nawet cztery tygodnie
    by ograniczyć emisję zakłóceń. Tylko pewnie podłączaliście zerowanie
    (jak w każdym porządnym domu), więc wasze wysiłki mogą pójść na marne,
    jeśli diwajs trafi do kogoś z dwuprzewodową (a przecież wciąż legalną)
    instalacją.

    A mnie (w tych śmiesznych testach) chodziło o praktykę. Domową praktykę.

    > Jak ty mi ty wjeżdżasz z jakimiś twoim zdaniem jajcarskimi pierdami
    > o miedzi beztlenowej to możemy zakończyć tą bezsensowną rozmowę.

    No więc pomyślałem sobie, że to przecięte zdanie (o tym, że z filtrem
    sieciowym zestaw audio gra lepiej) miało być jajcarskie. Jak ja bym
    słyszał w głośnikach jakieś pierdy czy inne zakłócenia, to bym wywalił
    taki złom w diabły, a nie szukał półśrodków w rodzaju podłączania do
    innego gniazdka. Wy sobie tam w zaciszu instytutowym nanizujecie jakieś
    feryciki na druciki, a i tak jedyne zakłócenie co je słychać w porządnym
    sprzęcie audio, to telefony komórkowe. I na nie nie ma siły -- poziom
    mają o wiele rzędów większy od wszystkiego co lokalnie hula po sieci
    zasilającej, nawet dwuprzewodowej. Stary sprzęt (np. z lat '70) jest
    bezsilny -- zwykle łomot jest taki, że bębenki pękają. A w nowym jakoś
    sobie poradzili, by było ledwie słychać. To się nazywa rozwiązywanie
    *realnych* problemów.

    --
    Jarek