    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Date: Wed, 15 Sep 2010 22:39:47 +0200

    > Mnie też nie. Instalację też mam zrobiona poprawnie, bo do większości
    > gniazdek pasują wtyczki od wszystkich urzadzeń.

    No i nie ma problemu. Jak masz urządzenie z płaską wtyczką (klasa II) to
    sobie wtykaj gdzie chcesz. Jak jest klasy I to już nie jest tak prosto.

    > A ja wiem, że jak wtyczka pasuje do gniazdka, to nic złego stać się
    > nie może. Chyba że jest wielki napis z wykrzyknikiem, by nie podłączać
    > do gniazdka bez styku ochronnego. Taki napis widziałem ostatnio na
    > betoniarce. A na laptopie nigdy.

    Po co wykrzyknik? Masz klasę I (symbol masy w kółku) lub klasę II
    (kwadrat w kwadracie). Klasę III możemy sobie darować. I masz instrukcję
    w której pewnie napisane w co wtykać.

    > Ja bym radził jednak dbać o dobry stan techniczny urządzeń. Jak się
    > nie gmera w środku, a z zewnątrz żadnych uszkodzeń nie widać, to
    > takie rzeczy się nie zdarzają.

    > Ale się stosuje. Poza tym dlaczego nie powinno? I dlaczego "już".

    Bo się zmieniły przepisy. Nie możesz zrobić w domu instalacji
    dwuprzewodowej i bez różnicówki.

    > Przecież mam.

    MOzer i ściema tak samo jak z emisją spalin w autach. Normy idą coraz
    bardziej do góry i po prostu kupując nowy produkt musisz się zgodzić na
    to że pewnie był robiony pod tym kątem.

    > I co wtedy? Wskazówka emisjometru wychyla się na czerwone pole? Coś
    > jeszcze? Bo samolot nie spada. Pasażerka obok ogląda komedię romantyczną
    > z systemu pokładowego. Paski jej przez ekran nie latają. Inny pasażer
    > słucha "Carmen" Bizeta. Też mu nie trzeszczy. To czym mam się przejmować?

    A ja znam przypadek że pecet nadawał tak że stojąca 2 metry obok stacja
    łącznosci radiowej nie mogła pracować. Pomogła poprawa zerowania.

    > To znaczy jak? Zestaw audio podłaczony jak się patrzy, zgodnie z normami
    > europejskimi, amerykańskimi i azjatyckimi. Laptop z zasilaczem na kablu
    > grubym jak pyta i z wtyczką, że zabić można. Wszystko w mieszkaniu
    > z obolcowaną na maksa instalacją (więc niektóre urządzenia elektryczne
    > stoją i się kurzą, bo wtyczki nie pasują, a pan domu krzyczy jak zobaczy
    > gdzieś przejściówkę). A na dokładkę "dobry filtr sieciowy", dzieki któremu
    > dźwięk jest *jeszcze* lepszy? Czy ten filtr ma być z miedzi beztlenowej?
    > I czy trzeba podłączać do prundu kablem kierunkowym?

    Nie bardzo wiem o co ci chodzi z tymi "śmiesznymi" tekstami. W zdani
    które przeciąłeś na pół pisałem o emisji z którą walczyłem w Instytucie
    Łączności przez ponad 2 tygodnie. I widziałem jaka jest różnica w emisji
    w zależności od tego jaki wstawić filtr sieciowy , jaki ferryt czy jak
    zakończyć ekran przewodu przy wejściu do urządzenia.
    Jak ty mi ty wjeżdżasz z jakimiś twoim zdaniem jajcarskimi pierdami o
    miedzi beztlenowej to możemy zakończyć tą bezsensowną rozmowę.

    MD