  • Data: 2018-06-25 23:01:20
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-25 o 22:26, P.B. pisze:

    > W FSO 1500 czyli fiacie 125p wyprodukowanym jakoś w początkach lat 80-tych
    > XX wieku, padł mi regulator napięcia. W tym zabytku była to
    > elektromechaniczna puszka zamontowana w komorze silnika, gdzieś na prawym
    > nadkolu. Połączyłem na krótko wejście z wyjściem, woltomierz w kabinie,
    > odpaliłem na pych i w trasę. Jak napięcie podchodziło pod 15V,
    > zatrzymywałem się i rozłączałem przewody.

    Pewnie woltomierz kupiłeś w kiosku ruchu :D

    Dobrze że Ci akumulator wytrzymał, bo dłuższa praca powoduje najpierw
    powyginanie płyt, wygotowanie wody w aku i wzrost napięcia (wtedy już
    nie ma akumulatora) i nie ma co "połknąć" tego napięcia. Napięcie
    wzrasta do dość dużego i pali wszystko co jest podłączone, jesli tylko
    wytrzymają bezpieczniki.

    Na dodatek ten akurat alternator, nie był "extra" mocny. Miał 44A
    (A124N-14V 44A) obecne 100A to trochę nieciekawie by wyglądało :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?