eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
    <e...@g...com>
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2ebb7c$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgqbk5$6cm$3@news.mixmin.net>
    <5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@4...net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Mon, 25 Jun 2018 23:01:20 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <7...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <5b31582e$0$586$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529960494 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 586 37.128.4.7:37895
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3098
    X-Received-Body-CRC: 2589300468
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634683
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-25 o 22:26, P.B. pisze:
    > Dnia Mon, 25 Jun 2018 20:31:24 +0200, LordBluzg? napisał(a):
    >
    >> Debilu, prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo
    >> jest kurwa ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która
    >> własnie doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej
    >> 14,5V dla obwodu ładowania.
    >
    > W FSO 1500 czyli fiacie 125p wyprodukowanym jakoś w początkach lat 80-tych
    > XX wieku, padł mi regulator napięcia. W tym zabytku była to
    > elektromechaniczna puszka zamontowana w komorze silnika, gdzieś na prawym
    > nadkolu. Połączyłem na krótko wejście z wyjściem, woltomierz w kabinie,
    > odpaliłem na pych i w trasę. Jak napięcie podchodziło pod 15V,
    > zatrzymywałem się i rozłączałem przewody.

    Pewnie woltomierz kupiłeś w kiosku ruchu :D

    Dobrze że Ci akumulator wytrzymał, bo dłuższa praca powoduje najpierw
    powyginanie płyt, wygotowanie wody w aku i wzrost napięcia (wtedy już
    nie ma akumulatora) i nie ma co "połknąć" tego napięcia. Napięcie
    wzrasta do dość dużego i pali wszystko co jest podłączone, jesli tylko
    wytrzymają bezpieczniki.

    Na dodatek ten akurat alternator, nie był "extra" mocny. Miał 44A
    (A124N-14V 44A) obecne 100A to trochę nieciekawie by wyglądało :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: