eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-26 10:24:54
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-06-26 o 07:49, P.B. pisze:
    > Dnia Mon, 25 Jun 2018 23:01:20 +0200, LordBluzg? napisał(a):
    >
    >
    >> Pewnie woltomierz kupiłeś w kiosku ruchu :D
    >
    > Ten fiat był wtedy 15-letni - pojawiały się w sprzedaży pierwsze multimetry
    > cyfrowe :)
    >
    >> Dobrze że Ci akumulator wytrzymał, bo dłuższa praca powoduje najpierw
    >> powyginanie płyt, wygotowanie wody w aku i wzrost napięcia (wtedy już
    >> nie ma akumulatora) i nie ma co "połknąć" tego napięcia. Napięcie
    >> wzrasta do dość dużego i pali wszystko co jest podłączone, jesli tylko
    >> wytrzymają bezpieczniki.
    >
    > Dlatego miałem woltomierz podłączony, żeby wyłączyć wzbudzenie, gdy
    > akumulator będzie naładowany i napięcie zacznie rosnąć.

    Miałem tylko dodać. że ten typ alternatora, posiadał cewkę wzbudzenia
    wysokoomową, która tolerowała przyłożenie pełnego napięcia 12-14V i nie
    powodowała tak dużego wzbudzenia jak w obecnych alternatorach z układem
    elektronicznym. Same uzwojenia stojana też nie były jakieś specjalnie
    wyśrubowane i w pełnym podaniu napięcia z działającego regulatora
    mechanicznego, który sobie "cykał" wyłaziło z alternatora ok 20-24V Max
    przy obrotach 6k bez obciążenia akumulatorem. Czyli to co zrobiłeś
    (cykanie ręczne) miało sens :)

    Tak nawiasem, nie polecam podłączać nawet nowych alternatorów bez
    akumulatora, bo pomimo że nie pójdzie tam więcej niż 14,5 to wyłażą
    takie cuda na oscyloskopie że chwila i komputer moze być ubity.
    Akumulator pełni tutaj rolę filtru, który łyka te dzikie przebiegi :)
    Ktoś w tym wątku wspominał, że akumulator mu padł (przerwa) i silnik nie
    chciał odpalić a później trzeba było dziubać. Często komputer totalnie
    "głupieje" jak nie ma sprawnego akumulatora, nim padnie na amenT. Są co
    prawda obwody stabilizacji napięcia, kondensatory filtrujące itp...ale
    często to nie wystarczy aby stłumić dzikie przebiegi alternatora.
    >
    >> Na dodatek ten akurat alternator, nie był "extra" mocny. Miał 44A
    >> (A124N-14V 44A) obecne 100A to trochę nieciekawie by wyglądało :)
    >
    > Tam na prąd to były światła, wycieraczki i aparat zapłonowy. Radia nie
    > miałem :)
    >
    Swiatła spalisz od razu i aparat zapłonowy tez pójdzie z dymem po
    czasie, jeśli akumulator się wygotuje.


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: