  • Data: 2018-06-26 11:12:04
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-25 o 22:26, P.B. pisze:

    >Pewnie woltomierz kupiłeś w kiosku ruchu :D
    >Dobrze że Ci akumulator wytrzymał, bo dłuższa praca powoduje najpierw
    >powyginanie płyt, wygotowanie wody w aku i wzrost napięcia (wtedy już
    >nie ma akumulatora) i nie ma co "połknąć" tego napięcia. Napięcie
    >wzrasta do dość dużego i pali wszystko co jest podłączone, jesli
    >tylko wytrzymają bezpieczniki.
    >Na dodatek ten akurat alternator, nie był "extra" mocny. Miał 44A
    >(A124N-14V 44A) obecne 100A to trochę nieciekawie by wyglądało :)

    Mnie kiedys trzaslo, blyslo, i jasno sie zrobilo na desce, podlaczam
    woltomierz - 19V.

    A do domu 80 km.
    Dojechalem, starajac sie najnizsze obroty miec.
    A to sierra byla, wiec alternator nieco mocniejszy ... ale 55 czy 70A.

    Rozpadlo sie lozysko i blaszka z koszyka zwarła regulator.
    Nowka sztuka, SKF, nigdy wiecej włoszczyzny.

    Akumulator to przezyl.

    Nawiasem mowiac - moj stary "zwykly" prostownik tez ma 19V w szczytach
    napiecia.

    J.

    --
    LordBluzg(R)