  • Data: 2018-06-26 07:49:34
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 23:01:20 +0200, LordBluzg? napisał(a):

    > Pewnie woltomierz kupiłeś w kiosku ruchu :D

    Ten fiat był wtedy 15-letni - pojawiały się w sprzedaży pierwsze multimetry
    cyfrowe :)

    > Dobrze że Ci akumulator wytrzymał, bo dłuższa praca powoduje najpierw
    > powyginanie płyt, wygotowanie wody w aku i wzrost napięcia (wtedy już
    > nie ma akumulatora) i nie ma co "połknąć" tego napięcia. Napięcie
    > wzrasta do dość dużego i pali wszystko co jest podłączone, jesli tylko
    > wytrzymają bezpieczniki.

    Dlatego miałem woltomierz podłączony, żeby wyłączyć wzbudzenie, gdy
    akumulator będzie naładowany i napięcie zacznie rosnąć.

    > Na dodatek ten akurat alternator, nie był "extra" mocny. Miał 44A
    > (A124N-14V 44A) obecne 100A to trochę nieciekawie by wyglądało :)

    Tam na prąd to były światła, wycieraczki i aparat zapłonowy. Radia nie
    miałem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek