eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło › Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-10 12:43:38
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F."
    >>Tak a propos - wymiana opony PAX - czyli system prezydencki :-)
    >>https://www.youtube.com/watch?v=rFhwCRkgynQ
    >>Zobaczcie 4:40 - smarowanie opony na wypadek przebicia - bo wtedy
    >>mamy
    >>duzy poslizg miedzy zewnetrzna opona, a wewnetrznym pierscieniem
    >>nosnym.
    >>I na moj gust cos podobnego bedzie przy jezdzie na zwyklym flaku -
    >>tylko ze felga sie styka na dwoch brzegach, to latwiej oponie
    >>uciec..
    >---
    >Nie sądzę. Opona jest nabita na feldze i gdyby mogła się na niej
    >kręcić to długo by nie wytrzymała. Normalne ugięcie opony jest rzędu
    >2cm co już daje 12cm obwodu.

    Normalne ugiecie opony jej obwodu nie zmienia. Po 1 obrocie felgi
    opona tez wykonuje 1 obrot i przetacza sie o 1 swoj obwod, a auto o
    tylez przesuwa.

    Problem sie robi, gdy powietrze sie spusci i jakies wewnetrzne kolo o
    mniejszej srednicy docisnie od srodka bieznik opony do asfaltu.
    Wtedy obwody bieznika i tego kola sa inne i cos sie musi trzec.

    Tym wewnetrznym kolem moze byc pierscien w PAX, moze byc tez krawedz
    felgi.
    Ale z krawedzi felgi to opona latwo zjedzie.

    J.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.03.16 14:58 re
  • 10.03.16 15:44 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: