-
Data: 2016-03-10 15:44:52
Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nbruh2$dgl$...@m...internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
>>>Tak a propos - wymiana opony PAX - czyli system prezydencki :-)
>>>https://www.youtube.com/watch?v=rFhwCRkgynQ
>>>Zobaczcie 4:40 - smarowanie opony na wypadek przebicia - bo wtedy
>>>mamy
>>>duzy poslizg miedzy zewnetrzna opona, a wewnetrznym pierscieniem
>>>nosnym.
>>>I na moj gust cos podobnego bedzie przy jezdzie na zwyklym flaku -
>>>tylko ze felga sie styka na dwoch brzegach, to latwiej oponie
>>>uciec..
>>---
>>Nie sądzę. Opona jest nabita na feldze i gdyby mogła się na niej
>>kręcić to długo by nie wytrzymała. Normalne ugięcie opony jest rzędu
>>2cm co już daje 12cm obwodu.
Wez Ty wlacz jakies normalne cytowanie.
>Normalne ugiecie opony jej obwodu nie zmienia.
>---
>Ale promień obrotu koła zmienia :-)
>>Po 1 obrocie felgi
>>opona tez wykonuje 1 obrot i przetacza sie o 1 swoj obwod, a auto o
>>tylez przesuwa.
---
>Jeśli okrągła opona ma jakiś obwód i mając ten obwód ugnie się pod
>ciężarem auta o 2cm (ugina się czy może jest z drewna i wcale nie
>ugina się?) to przy tak pomniejszonym promieniu opona nie przewinie
>się cała co da się skompensować tylko:
>1. uślizgiem o 12cm (delta obwodu=2 * Pi * delta r) po powierzchni po
>której samochód jedzie
>2. uślizgiem o powiedzmy 10cm (jw ale r felgi) po mocowaniu opony na
>feldze
>3. zmniejszeniem obwodu o te 12cm (jw)
>I to jest na wstępie kiedy powietrza jest tyle ile należy.
No ale wiesz, ze nic z tego nie zachodzi :-)
1 obrot felgi powoduje 1 obrot opony, czyli calego obwodu bieznika, i
przetoczenia kola o caly obrot.
Kto ciekawy jak to sie dzieje, moze sobie poobserowac lub pocwiczyc na
modelach :-)
>Problem sie robi, gdy powietrze sie spusci i jakies wewnetrzne kolo o
>mniejszej srednicy docisnie od srodka bieznik opony do asfaltu.
>Wtedy obwody bieznika i tego kola sa inne i cos sie musi trzec.
>Tym wewnetrznym kolem moze byc pierscien w PAX, moze byc tez krawedz
>felgi.
>Ale z krawedzi felgi to opona latwo zjedzie.
>---
>Więc ?
Wiec jadac na flaku boki zrywamy. Boki opony.
No i tak dziwnie "rzuca" w rozne strony.
A w przypadku PAX trzeba opone od srodka nasmarowac, zeby mogla sie
slizgac po pierscieniu ...
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=