eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło › Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
  • Data: 2016-03-10 15:44:52
    Temat: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nbruh2$dgl$...@m...internetia.pl...
    Użytkownik "J.F."
    >>>Tak a propos - wymiana opony PAX - czyli system prezydencki :-)
    >>>https://www.youtube.com/watch?v=rFhwCRkgynQ
    >>>Zobaczcie 4:40 - smarowanie opony na wypadek przebicia - bo wtedy
    >>>mamy
    >>>duzy poslizg miedzy zewnetrzna opona, a wewnetrznym pierscieniem
    >>>nosnym.
    >>>I na moj gust cos podobnego bedzie przy jezdzie na zwyklym flaku -
    >>>tylko ze felga sie styka na dwoch brzegach, to latwiej oponie
    >>>uciec..
    >>---
    >>Nie sądzę. Opona jest nabita na feldze i gdyby mogła się na niej
    >>kręcić to długo by nie wytrzymała. Normalne ugięcie opony jest rzędu
    >>2cm co już daje 12cm obwodu.

    Wez Ty wlacz jakies normalne cytowanie.

    >Normalne ugiecie opony jej obwodu nie zmienia.
    >---
    >Ale promień obrotu koła zmienia :-)
    >>Po 1 obrocie felgi
    >>opona tez wykonuje 1 obrot i przetacza sie o 1 swoj obwod, a auto o
    >>tylez przesuwa.
    ---
    >Jeśli okrągła opona ma jakiś obwód i mając ten obwód ugnie się pod
    >ciężarem auta o 2cm (ugina się czy może jest z drewna i wcale nie
    >ugina się?) to przy tak pomniejszonym promieniu opona nie przewinie
    >się cała co da się skompensować tylko:
    >1. uślizgiem o 12cm (delta obwodu=2 * Pi * delta r) po powierzchni po
    >której samochód jedzie
    >2. uślizgiem o powiedzmy 10cm (jw ale r felgi) po mocowaniu opony na
    >feldze
    >3. zmniejszeniem obwodu o te 12cm (jw)
    >I to jest na wstępie kiedy powietrza jest tyle ile należy.

    No ale wiesz, ze nic z tego nie zachodzi :-)

    1 obrot felgi powoduje 1 obrot opony, czyli calego obwodu bieznika, i
    przetoczenia kola o caly obrot.
    Kto ciekawy jak to sie dzieje, moze sobie poobserowac lub pocwiczyc na
    modelach :-)

    >Problem sie robi, gdy powietrze sie spusci i jakies wewnetrzne kolo o
    >mniejszej srednicy docisnie od srodka bieznik opony do asfaltu.
    >Wtedy obwody bieznika i tego kola sa inne i cos sie musi trzec.
    >Tym wewnetrznym kolem moze byc pierscien w PAX, moze byc tez krawedz
    >felgi.
    >Ale z krawedzi felgi to opona latwo zjedzie.
    >---
    >Więc ?

    Wiec jadac na flaku boki zrywamy. Boki opony.
    No i tak dziwnie "rzuca" w rozne strony.

    A w przypadku PAX trzeba opone od srodka nasmarowac, zeby mogla sie
    slizgac po pierscieniu ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: