  • 21. Data: 2010-01-12 20:16:33
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > ...ale pozostaje wierzyć, że masz rację. I czekać aż K10D się rozpadnie,
    > zgubi, zostanie ukradzione lub nastąpi inny dobry pretekst ;)

    Może pomoże ci porównanie AF w K110D vs.K7?
    W K7 jest dużo dużo szybciej i celniej nawet w słabych warunkach. Lampka
    jest, ale i tak włącza się dość rzadko i to w naprawdę ciemnych
    warunkach, a jeśli chcesz koniecznie porównać, to można ją wyłączyć w
    menu i porównać K7 z K20D lub K10D. Niestety nie dysponuję K10/K20D.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2010-01-12 20:19:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Bo wyciąłeś tekst:
    > "czy istnieje cos takiego jak D90 z wbudowanym VRem"
    >
    > Wystarczy jedna jasna stałka aby docenić stabilizację matrycy.

    Wyciąłem celowo, bo nie chciało mi się dopisywać, że sporo obiektywów do
    Nikona ma VR. Zgodzę się, że stałki go nie mają i to jest nadal wyższość
    systemu ze stabilizacją matrycy, ale pytający chyba nie za bardzo
    interesuje się stałkami, a poza tym charakteryzuje go mocno nielogiczne
    postępowanie, vide odpowiedź Roberta_J przed tobą. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 23. Data: 2010-01-12 20:19:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-12 19:56:23 +0100, "085" <z...@g...pl> said:

    > Aaabsolutnie nie zgodze sie z Toba.

    Twoje święte prawo ;-)

    > Mialem pare dni C400D - TRAGEDIA - obracanie aparatu, zeby zobaczyc
    > jakikolwiek parametr, kalectwo.

    Żeby przestawić jakikolwiek parametr i tak najcześciej trzeba położyć
    dłoń na gripie (zauważ że znakomit większość osób w tej pozycji nie
    robi zdjęć), a wtedy przekręcenie aparatu w dół (gdy z cięższym
    obiektywem i tak często ma tendencję tak zwisać) jest IMHO żadnym
    problemem.
    Za to podczas celowania przez wizjer, jeśli chcemy zmienić parametr nie
    wyświetlany w okolicach matówki (lub niewygodny do przestawiania tam),
    to łatwiej i wygodniej jest odsunąć tylko aparat od oka niż obracać go
    w górę lub opuszczać w dół.

    Górne displeje to spadek po analagoach, gdzie takie umiejscowienie było
    w sumie jedyną sensowną opcją. Od czasu wprowadzenia przez producentów
    LCD jako formy status panela, te górne okazują się dla wielu zbędne.
    Żeby się o tym przekonać wystarczy pobawić się chwilę jeden po drugim
    np. D80 i D90. Ale oczywiście są tacy, którzy tak się przyzwyczail do
    tych górnych, że zapytani, będą ich bronić jak niepodległości, jednak
    myślę, że po paru dniach bez nich (w aparacie o tej samej ergonomii),
    przestałoby by im go brakować.

    de Fresz

  • 24. Data: 2010-01-12 20:21:56
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hiil9h$vp3$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:
    > Może pomoże ci porównanie AF w K110D vs.K7?

    Nihuhu, jak już to pomacać. Tylko na tym wygwizdowie to nie mam
    co marzyć o takiej okazji, a następnej wizyty w Polsce nawet nie
    zacząłem jeszcze planować.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Aż się chce iść na mszę

  • 25. Data: 2010-01-12 20:25:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > tych górnych, że zapytani, będą ich bronić jak niepodległości, jednak
    > myślę, że po paru dniach bez nich (w aparacie o tej samej ergonomii),

    Ja akurat mam możliwość wyboru (Pentax K7) i na początku włączyłem sobie
    ten podgląd na LCD, aby samemu się przekonać, jak to jest, i muszę
    powiedzieć, że mi się taka opcja nie spodobała. Może muszę się zmusić
    pochodzić z takim podglądem trochę dłużej, żeby dostrzec zalety tegoż, a
    może nie spodoba mi się to w ogóle, bo K7 nie ma czujnika zbliżeniowego :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2010-01-12 20:26:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Nie odnosisz wrażenia, że niektórzy po prostu robią zdjęcia serią z biodra? ;)

    Ćwiczę cały czas, ale wciąż mi tylko mazy wychodzą :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 27. Data: 2010-01-12 20:31:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hiilti$2tp$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:

    > Ćwiczę cały czas, ale wciąż mi tylko mazy wychodzą :)

    Bo robisz kompaktem, albo lustrzanką bez górnego ekranika :P

    --
    - I need a new battle cry.
    - How about 'ouch'?

  • 28. Data: 2010-01-12 20:37:06
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zoor wrote:
    > Pod względem pracy AF i szumów matrycy ma to być podobne do nikona D90.
    > Dodatkowo ma mies redukcje drgan w korpusie.

    Nie dajesz wyboru, musze sie powtorzyc. ;)
    www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/page29.asp
    "The image output at base ISO shows good detail and colors but where the
    K-x really starts to shine is in low light. Its high ISO JPEGs are
    possibly the best of all current DSLRs with an APS-C size sensor; they
    certainly beat any of its direct competitors."

    Tyle, ze to entry level - brakuje mu drugiej rolki, podswietlenia
    aktywnego punktu AF (dla mnie zupelnie bez znaczenia) i przede wszystkim
    wyswietlacza na gorze korpusu. To ostatnie mi przeszkadza...

    --
    KILu

  • 29. Data: 2010-01-12 21:55:34
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dajesz wyboru, musze sie powtorzyc. ;)
    > www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/page29.asp

    Tez jestem zadowolony i choc to entry level to jakosc zdjec jest swietna, a
    w koncu widzac zdjecie nikt nie mysli czy autorowi bylo wygodniej bo mial
    gorny LCD i 2 pokretla i 10 przyciskow. Co ciekawe odkrylem ostatnio ze
    filmy wychodza z niego swietne, w nocy na ulicy, z SMC-A 50/1.7 na f/1.7-2.8
    wychodza pieknie i bez szumow w cieniach, cudo :) A ludzie sie podniecaja 5D
    mkII a tutaj entry level daje taki poziom. Teraz upoluje jakis zoom pompke
    manualny bo do filmow to bedzie cudo, a pewnie niedlugo ceny podskocza jak
    ludzie zaczna sie tym bawic, teraz ida za grosze.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 30. Data: 2010-01-12 22:30:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Norbert" <x...@h...spam> napisał w wiadomości
    > Tez jestem zadowolony i choc to entry level to jakosc zdjec jest swietna,

    No właśnie, ja mam k10d a żona k-x i oba aparaty "obmacowuję" regularnie;
    moja konkluzja jest nastepująca: gdyby k10d miał matrycę k-xa to mielibyśmy
    aparat idealny. Ergonomia k10d jest jednak znacząco lepsza, przynajmniej dla
    kogoś, jak ja, przyzwyczajonego. Natomiast jakość zdjęć, szczególnie tych w
    słabym świetle, AF, naprawdę znacznie lepszy niż w k10d i stabilizacja,
    zwłaszcza z niektórymi (starszymi) obiektywami - lepsza niż w kadyszce.
    Dlatego - czapki z głów, jeśli nastepca K-7 będzie miał to co w tych
    aparatach najlepsze.
    Mnie w k-xie brakuje najbardziej drugiego kółka i pokrętła zmiany sposobu
    pomiaru swiatła, troszkę mniej przycisku RAW. Bez wyświelacza na górze
    przeżyłbym, choć to przecież miły "ficzer".
    Z innych różnic na korzyśc k-xa:
    - lampa nie prześwietla tak jak w k10d przy zdjęciach twarzy z bliska.
    - małoszumne ISO, naprawdę nawet 3200 da się "przełknąć", szumy na poziomie
    ISO 800 z kadyszki, a może nawet lepiej
    - lepiej radzi sobie z manualnymi szkłami - mam na myśli stabilizację.
    Ale na poważniejsze fotografowanie wziąłbym kadyszkę, po prostu lepiej się z
    nią czuję. Na imprezę szkolną, kameralne spotkanie czy do ciemnego lasu
    wziąłbym k-xa.

    --
    Yogi(n)