    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Date: Sat, 28 Oct 2023 14:16:16 +0200

    > Jest możliwość pobierania danych i ich parsowania przez getUrl. A dane
    > historyczne można dzięki temu pobrać przez API supli np.
    > https://scripts.supla.io/api/channels/{channel}/logs

    Nawet na https://cloud.supla.org/ masz historię pomiarów do pobrania w csv.
    [...]
    > Ok, teraz już wiem że to powyżej spełnia "Wyzwalacz sceny w oparciu o
    > stan kanałów" - tylko to nie jest czytelne tak od razu więc wyjaśniam że
    > podaje się tam warunek np.
    >
    > {{(state({zasilanie_CO}).temperature >
    > (state({powrót_do_pompy}).temperature + 2)) and not
    > (state({zasilanie_CO}).temperature <
    > (state({powrót_do_pompy}).temperature - 1))}}
    >
    > i scena wywoła się raz za każdym razem kiedy cały warunek zmieni stan
    > między spełniony/niespełniony. W tym przypadku wykryje rozpoczęcie oraz
    > zakończenie procesu ogrzewania CO z pominięciem defrostów. Nice! :-)

    Możesz równie dobrze odpalić sobie sekwencję czasową (dodatkowa scena),
    że co 10* min sprawdzany jest stan i jeśli warunek jest spełniony to się
    odpala wtedy nie ma możliwości "pominięcia" zmiany stanu. Takie
    zabezpieczenie wyrażenia.

    Generalnie po kliknieciu w scenach "?" masz opisy jak definiować skrypty
    a jeśli masz większy problem to na forum są autorzy i chętnie
    odpowiadają...lub są już opisane takie zdarzenia. Wystarczy poczytać

    Domyślnie najniższą wartością jest 10min ale można skorzystać z
    https://console.cron-job.org i tam możesz sobie ustalić co minutę.

    > Oby tylko w takim razie nie zaczął mieć kaprysów, bo inaczej Cię nie
    > wpuści do tej altany :-D

    Do altany mam klucz a nie zamek szyfrowy...i alarm "dla mnie" jest w
    telefonie. Będąc na działce, praktycznie nie wyłączam tego, przy okazji
    mam test, że wszystko działa poprawnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>