  • Data: 2023-11-01 10:48:21
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tak serio, to przejrzałem bo liczyłem na opis który przykuje uwagę
    > czymś nietypowym, czymś czego szczegóły bym poprosił.
    >
    > KAMERA:
    > Wykonaj scenę "Alarm: Kamera Altana włączona"
    > Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Rozdzielnia włączona"
    > Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Oczko włączona"
    > Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Wiatrak włączony"

    To są sceny podpięte pod stan kontaktronu drzwi. W momencie, kiedy
    kamery nie pracują, bo jest za niskie napięcie i zostały wyłączone (noc)
    to otwarcie drzwi powoduje uruchomienie kamer i wysłanie powiadomienia.

    > Wykonaj scenę "Intruz kamera end"

    Tutaj mam czujkę ruchu, która włącza kamery i wysyła powiadomienie.

    > KLAPA:
    > Otwórz Klapę Oczka
    > Zamknij Klapę Oczka
    > Wyłącz Klapę Oczka

    Ten układ ma za zadanie reagować na temperaturę wody i otoczenia. Kiedy
    temperatura wody jest wyższa niż otoczenia to klapa oczka (styropian w
    ramie) się zamyka. Ma to na celu minimalizowanie parowania wody i
    ograniczania spadku temperatury (mam tam rybki).

    {{not state(1234).on and state(1235).connected and
    state(1236).temperature < state(1237).temperature}}

    > FONTANNA:
    > Włącz Dużą Fontannę 12.7V
    > Wyłącz Małą Fontannę
    > Wyłącz Dużą Fontannę po 5 sekundach
    > Włącz Małą Fontannę
    > Wyłącz Małą Fontannę 12.4V

    To reakcja na stan akumulatora (mam wiele takich scen, żeby ograniczyć
    pobór prądu, kiedy akumulator nie jest ładowany).

    > WIATRAK:
    > Włącz Kamerę Wiatrak
    > Wyłącz Kamerę Wiatrak
    > Wyłącz Wiatrak STOP
    > Włącz Wiatrak STOP
    > Wyłącz Wiatrak STOP 3,5A
    > Włącz Wiatrak STOP AUTOMAT
    > Wyłącz Kotwicę

    Wiatrak ma pomiar napięcia i zależności. Jeśli jest ładowanie z PV to
    nie pozwalam wiatrakowi ładować. Kiedy zawieje wiatr i napięcie osiągnie
    próg, włącza się hamulec elektromagnetyczny i wiatrak się zatrzymuje.

    Ograniczam tym samym zużywanie się łożysk wiatraka. Czasem jednak
    włączam mu "kotwicę" to siłownik, który całkowicie unieruchamia wiatrak.
    Używam kotwicy, kiedy jest huragan i wtedy wiatrak nie pracuje, bo bym
    go zbierał na Marsie :)

    > PIEC:
    > Wykonaj scenę "Rozpalanie Pieca"

    A to już termometr w domu, do kontroli pieca węglowego/zasypowego.
    Kiedy temperatura osiąga 40C to mam powiadomienie, że jest OK i w drugą
    stronę, kiedy przygasa i trzeba iść dołożyć. To też pomaga bo zdarzało
    się, że zgasło i trzeba było rozpalać na nowo.

    > Na razie zadałem pytanie - jak się mnie wydaje - o rzecz dość prostą:
    > Jak wykonać zapytanie o dane historyczne? Uzyskać trend dla czujnika?
    > Wykonać akcję gdy temperatura rośnie lub spada?
    >
    > https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=164768#p1647
    68
    > https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=164582#p1645
    82

    > Oczywiście chodzi o to, jak to zrobić "z paczki". Nawet zaoferowałem
    > czteropak dla tego, kto wskaże jak :-)
    >
    > Ale o co chodzi? Ustawić że gdy wzrośnie powyżej X - to grzeje, a gdy
    > spadnie - to nie grzeje? Nie do końca. Urządzenie grzewcze posiada zawór
    > trójdrogowy, jego przełączenie wyzwoli ten warunek a żadnego grzania
    > jednak nie będzie.

    Przecież to można rozwiązać scenami i niepotrzebna jest tutaj wiedza
    "historyczna".

    To co ja mam do klapy oczka działa właśnie na porównaniu dwóch termometrów:

    {{not state(1234).on and state(1235).connected and
    state(1236).temperature < state(1237).temperature}}

    Ale w domu z piecem mam zrobione to na jednym termometrze ale dwa różne
    działania, przy wzroście temperatury i przy opadaniu.

    Po prostu, scena 1 uruchamia się przy wzroście temperatury '>' a scena 2
    przy opadaniu '<'.

    > Tutaj już się udało, dzięki.

    > Korzystasz z powiadomień w oficjalnej aplikacji SUPLA czy z Pushover? Ja
    > próbuje póki co oba i różnie bywa - tzn. część notyfikacji dochodzi, a
    > część nie. Nie chce marudzić, ale w eWeLink to po prostu działa. Ale
    > taki minor póki co, zostawmy ;-)

    Też mam oba typy powiadomień ale u mnie działa zawsze. Warunkiem jest
    jednak dość dobry zasięg Internetu.

    80

    > Tak przeczytałem. Też się na razie bawię z suplą - jak to często sam
    > podkreślasz.
    >
    > Póki co pozytywnie oceniam kontakt z tą platformą. Ma niepodważalne
    > zalety względem np. oryginalnego sonoff-a. Ale sprowadzają się one IMHO
    > przede wszystkim do obszarów gdzie trzeba zrobić coś nietypowego:
    > postawić lokalny serwer, dołączyć do systemu nietypowe urządzenie,
    > spersonalizować swój system. Supla wydaje się koncentrować na większej
    > funkcjonalności, ale kosztem wyższego progu wejścia.

    Niekoniecznie. Ja używam tego z obcym cloudem, czyli jak sonoff ale mam
    dodatkowe "bajery" których sonoff nie ma (właśnie skrypty) no i
    oczywiście możliwość "zarażania" Suplą wszelakich ESP.

    > To nie zarzuty z mojej strony. Staram się opisać czym kierować przy
    > wyborze platformy. I wydaje mi się, że przede wszystkim trzeba określić
    > "co się chce osiągnąć", a dopiero potem wybierać.
    >
    > PS. Przy okazji odkryłem zdaje się SQL-Injection przy zapisie warunku,
    > co mam nadzieje dotrze do autora.
    >
    > Albo to że w odpowiedzi nie da się użyć znaków unicode. Funkcje nl2br
    > czy raw, także nie zwracają poprawnego wyniku - tutaj nie wiem czy to
    > nie jest zamierzone. Ale hej! Jest napisane że można używać tego Twiga,
> [...]
    08

    Heh, bo sobie źle założyłeś :D Nie można tam używać "własnych" wyrażeń.
    Po postawieniu nawiasu klamrowego w okienku, rozwija Ci się "menu" opcji
    z dostępnych urządzeń. Dalej jedynie możesz to łączyć czy udziwniać,
    łączyć, stosując "and" , "or" + inne dopiski do wyrażeń czyli np
    wyłączanie czegoś o zmierzchu:

    {{state(12345).on and state(12345).connected and time('-5 minutes') >
    sunsetTime()}}

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>