  • Data: 2023-10-31 16:48:28
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.10.2023 21:29, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Tutaj masz prtscr z moich scen/zależności/warunków itd
    > https://i.imgur.com/sv3KWU3.png
    >
    > Matko. Ja mam tak poustawiane zależności, że chyba byś nie ogarnął tego naraz :D

    Chyba ogarnąłem ;-) Mógłbyś napisać że "złożony", ale żeby
    "skomplikowany" to warunkami - tym mięsem - się nie pochwaliłeś.

    A tak serio, to przejrzałem bo liczyłem na opis który przykuje uwagę
    czymś nietypowym, czymś czego szczegóły bym poprosił.

    KAMERA:
    Wykonaj scenę "Alarm: Kamera Altana włączona"
    Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Rozdzielnia włączona"
    Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Oczko włączona"
    Wykonaj scenę "Alarm! Kamera Wiatrak włączony"
    Wykonaj scenę "Kamera Oczko ON"
    Wykonaj scenę "Kamera Altana ON"
    Wykonaj scenę "Kamera Rozdzielnia ON"
    Wykonaj scenę "Klapa Oczka Czuwanie"
    Wykonaj scenę "Kamera Oczko OFF"
    Wykonaj scenę "Kamera Rozdzielnia Wyłączona"
    Wykonaj scenę "Intruz kamera end"
    Włącz Kamerę Altana
    Wyłącz Kamerę Wiatrak
    Wyłącz Kamerę Oczko
    Wyłącz Kamerę Rozdzielnia
    Włącz Kamerę Rozdzielnia

    OŚWIETLENIE:
    Wyłącz oświetlenie oczka

    KLAPA:
    Otwórz Klapę Oczka
    Zamknij Klapę Oczka
    Wyłącz Klapę Oczka

    FONTANNA:
    Włącz Dużą Fontannę 12.7V
    Wyłącz Małą Fontannę
    Wyłącz Dużą Fontannę po 5 sekundach
    Włącz Małą Fontannę
    Wyłącz Małą Fontannę 12.4V

    WIATRAK:
    Włącz Kamerę Wiatrak
    Wyłącz Kamerę Wiatrak
    Wyłącz Wiatrak STOP
    Włącz Wiatrak STOP
    Wyłącz Wiatrak STOP 3,5A
    Włącz Wiatrak STOP AUTOMAT
    Wyłącz Kotwicę

    PIEC:
    Wykonaj scenę "Rozpalanie Pieca"
    Wyłącz Kotwicę

    > jeśli masz większy problem to na forum są autorzy i chętnie odpowiadają...lub są
    już opisane takie zdarzenia. Wystarczy poczytać

    Na razie zadałem pytanie - jak się mnie wydaje - o rzecz dość prostą:
    Jak wykonać zapytanie o dane historyczne? Uzyskać trend dla czujnika?
    Wykonać akcję gdy temperatura rośnie lub spada?

    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=164768#p1647
    68
    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=164582#p1645
    82

    Oczywiście chodzi o to, jak to zrobić "z paczki". Nawet zaoferowałem
    czteropak dla tego, kto wskaże jak :-)

    Ale o co chodzi? Ustawić że gdy wzrośnie powyżej X - to grzeje, a gdy
    spadnie - to nie grzeje? Nie do końca. Urządzenie grzewcze posiada zawór
    trójdrogowy, jego przełączenie wyzwoli ten warunek a żadnego grzania
    jednak nie będzie.

    > Nawet na https://cloud.supla.org/ masz historię pomiarów do pobrania w csv.

    Tak, ale wymaga to uwierzytelnienia za pomocą nagłówka - czego SUPLA
    SCRIPTS "getUrl" najwyraźniej nie wspiera (z kodu na githubie tak to dla
    mnie wygląda).

    > Możesz równie dobrze odpalić sobie sekwencję czasową (dodatkowa scena), że co 10*
    min sprawdzany jest stan i jeśli warunek jest spełniony to się odpala wtedy nie ma
    możliwości "pominięcia" zmiany stanu. Takie zabezpieczenie wyrażenia.

    Tutaj już się udało, dzięki.

    > alarm "dla mnie" jest w telefonie.

    Korzystasz z powiadomień w oficjalnej aplikacji SUPLA czy z Pushover? Ja
    próbuje póki co oba i różnie bywa - tzn. część notyfikacji dochodzi, a
    część nie. Nie chce marudzić, ale w eWeLink to po prostu działa. Ale
    taki minor póki co, zostawmy ;-)

    > Tak tylko dodam, że na forum opisywałem tworzenie kilku scen (dla mniej kumatych)
    dla autonomicznych działań z wykorzystaniem "logiki":

    > https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=4131&start=6
    80

    > Sam mam utworzone "ciągi" logiczne z wykorzystaniem czasu na reakcję. Fajna zabawka
    ?

    Tak przeczytałem. Też się na razie bawię z suplą - jak to często sam
    podkreślasz.

    Póki co pozytywnie oceniam kontakt z tą platformą. Ma niepodważalne
    zalety względem np. oryginalnego sonoff-a. Ale sprowadzają się one IMHO
    przede wszystkim do obszarów gdzie trzeba zrobić coś nietypowego:
    postawić lokalny serwer, dołączyć do systemu nietypowe urządzenie,
    spersonalizować swój system. Supla wydaje się koncentrować na większej
    funkcjonalności, ale kosztem wyższego progu wejścia.

    To nie zarzuty z mojej strony. Staram się opisać czym kierować przy
    wyborze platformy. I wydaje mi się, że przede wszystkim trzeba określić
    "co się chce osiągnąć", a dopiero potem wybierać.

    PS. Przy okazji odkryłem zdaje się SQL-Injection przy zapisie warunku,
    co mam nadzieje dotrze do autora.

    Albo to że w odpowiedzi nie da się użyć znaków unicode. Funkcje nl2br
    czy raw, także nie zwracają poprawnego wyniku - tutaj nie wiem czy to
    nie jest zamierzone. Ale hej! Jest napisane że można używać tego Twiga,
    to używam a tu nie działa.

    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=164708#p1647
    08

    --