  • Data: 2023-11-03 09:25:09
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.11.2023 12:31, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Proste (przykład):
    >
    > {{state(12345).temperature > 42}} to kiedy rośnie
    > {{state(12345).temperature < 41}} to kiedy spada
    >
    > Liczby sobie sam podstawisz w zależności progu zadziałania.

    Możliwe że czegoś nie widzę, ale ja nie mam progu. Są trzy czujniki:
    zasilanie CO, zasilanie CWU i wspólnego powrotu (zawór trójdrożny).

    Przykładowy scenariusz A:
    Rozpoczyna się grzanie CO, temperatura na zasilaniu zaczyna rosnąć,
    wytwarza się różnica w przedziale 3-8C po czym zaczyna rosnąć powrót.
    Przy czym powrót rozpoczął np. przy 22C a zakończy przy 25C. Aktualny
    warunek jaki mam, to: {{state(zasilanie).temperature >
    (state(powrot).temperature + 2)}}. Jak byś chciał zapisać to za pomocą
    progu? Podpowiem, że w przypadku -15C na zewnątrz start będzie przy 25C,
    a zakończenie przy 29C.

    Przykładowy scenariusz B:
    Rozpoczyna się grzanie CWU, temperatura początkowa może być 20C a
    końcowa 50C (zasilania). Tutaj podobnie, różnica w przedziale 3-8C.
    Woda osiąga zakładaną temperaturę, różnica zasilania i powrotu spada
    poniżej 2C (tak samo w przypadku CO, możemy założyć że zawsze tym
    warunkiem złapiemy "zakończenie grzania"). I teraz clue. Temperatura w
    rurze na zasilaniu jest zbliżona do temperatury dopiero co zagrzanej
    wody 45C. Urządzenie przechodzi w grzanie CO, przełącza zawór
    trójdrożny, załącza się grzanie, pompa obiegowa na tym układzie,
    temperatura na powrocie (wspólnym) spada do temperatury powrotu z CO
    czyli np. 23C. Różnica między zasilaniem CWU, a powrotem jest > 2C -
    warunek spełniony, dostaje powiadomienie że rozpoczęto ponownie grzanie
    CWU - co nie jest prawdą.

    Widzisz jak rozwiązać te przypadki za pomocą progu?

    > No to wisisz 2 or 8pak, bo działa ale nie potrzeba sprawdzać historii :]

    Ja dotrzymam słowa, ale musisz mi jeszcze trochę pomóc.

    PS. Dlaczego 2 lub 8? Twojego piwa nie ma w zgrzewkach po 4? Zawsze może
    być 2x2 ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz