    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <op.w6abz3jen0u1o8@moj> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <op.w6avk6u8n0u1o8@moj> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <527ecd11$0$2287$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Jaki serwer
    Date: Mon, 11 Nov 2013 20:29:07 +0100

    Osoba podpisana jako Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> w artykule
    <news:slrnl7tl39.jgo.jaros@falcon.lasek.waw.pl> pisze:

    > Jak zwał, tak zwał. Chociaż co do list dyskusyjnych i interfejsów www
    > do nich, to ja mam swój pogląd. Gdybym miał oceniać to co robią jako
    > listserver z przyległościami, to by dostali marną notę.

    Nie znam żadnego interfejsu www, który by dorównywał choćby OE, a Google
    się pod tym względem szczególnie nie wyróżniają.

    > Na forach
    > zupełnie się nie znam, stąd moja łagodna ocena.

    Pominąłem fakt, że najnowszy interfejs Google Groups miał być skrzyżowaniem
    webmaila z prymitywnym forum, ale teraz to się zrobiło jakieś kafelkowe
    paskudztwo. W jednym z widoków aby zobaczyć początek drzewka wątku, trzeba
    mieć pionowo ustawiony monitor hiperpanoramiczny (21:9) albo w wersji
    macanej przesmyrać jakieś dziesięć ekranów.

    > [...]
    > To oczywiście bardzo dobrze pamiętam. Nie było tak fatalnie. To znaczy
    > z tym googlem nie było fatalnie. Jak ktoś napisał co przez ten interfejs,
    > to dało się przeczytać. Samo archiwum deja.com było oczywiście znakomite.
    > Później w rękach google staczało się, aż osiągnęło dno. Żyje ono jeszcze?

    Jak już napisałem, archiwum zostało uzupełnione i wciąż istnieje, jednak
    obecnie dostęp do niego jest porównywalny z dostępem do tajnych archiwów
    ZSRR - jak chcecie, to udostępnimy, co chcemy, ale nie chcemy...

    > No właśnie, a nie można by po prostu wyrżnąć w cholerę ruchu z serwera
    > *.googglegrops.com idącego do serwerów NNTP? To taka mała prośba ze
    > strony mojej skromnej osoby w stosunku do Osoby Bywałej. Da się?

    Nie da się, choćby dlatego, że nikomu na tym nie zależy. Swego czasu powodem
    blokady Google Groups był brak reakcji abuse na spam, ale kiedy zaczęły
    znikać serwery portali czy dostawców Internetu okazało się, że wybór jest
    niewielki - albo dopuścić ruch z zagranicznych serwerów też blokowanych za
    spam albo ustąpić użytkownikom powszechnie korzystającym z archiwum Google
    Groups.
    Napisz na pl.news.admin albo znajdź serwer, który Google Groups wycina.

    > A fejsbuk zabija wszystko. No, może prawie wszystko -- ja w każdym razie
    > mam nadzieję, że jak nie pozowlimy na przemieszanie Usenetu z forami
    > (czy innymi glistami, jeśli kto woli tak to nazywać), to ten Usenet może
    > ocaleje. Jeśli nie, to nas rozdziobią (niekoniecznie kruki i wrony).

    Usenet już jest niszowy i nie zanosi się na to, by jego popularność wzrosła,
    więc raczej pozostanie poza polem widzenia FB.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)