  • Data: 2013-11-11 22:58:20
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:52813a78$3$2295$65785112@news.neostrada.pl...

    > Historia zatoczyła pętlę. Na początku każdy prowadził lokalne archiwum, bo
    > połączenia były drogie, a szybkość łączy fatalna. Kiedy poprawiła się

    Pamiętam te czasy, mieć 2400 modem to już byo coś...

    > dostępność internetu, wszyscy przesiedli się na wyszukiwarkę online, ale
    > kiedy Google popsuły wyszukiwanie, wróciliśmy do lokalnych archiwów. Tylko

    Bardzo popsuli.

    > że w tym czasie pełne archiwa najbardziej ruchliwych grup przekroczyły
    > wielkość 2 GB i nie da rady ich trzymać w całości ani w Hamsterze, ani w
    > OE,

    Teoretycznie można by je rozbijać na foldery po 2 giga, ale kompaktowanie
    tego trwa wieczność i pochłania pamięci, że chyba autocad by się nie
    powstydził. Gdzieś miałem zrzut ekranu z zajętym przez OE 1.4 GB pamięci...
    a nie wiem, czy i nie więcej... Młócił właśnie takie duże archiwa... Ja
    mając 760 RAM duszę się już czasem, bo młóci swapem jak epileptyk podczas
    ataku.

    > a nowe, lepsze czytniki czy lokalne serwery jakoś się nie pojawiły.

    No cóż...
    Nabyłem niedawno dysk 3TB, mam sterownik do GPT, cała partycja w jednym
    kawałku, może dupnę sobie na nim takie coś lokalne? Tylko jak mówisz, że nic
    sensownego nie ma... pozostaje chyba naokoło porzeźbić, aby jakiś program
    sam się rozbił na odpowiednio mniejsze kawałki...? Ale nie wiem, jak często
    będę włączał kompa, laptop jednak bierze mniej prądu, niż duży.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.