    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sprawdzic lampę UV ?
    Date: Fri, 7 May 2021 22:06:10 +0200
    <s72upj$9em$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <xslgysjwmncb.1uniia5424z6m$.dlg@40tude.net>
    <s73ajp$gnn$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <2pbz58ap7dcn.1lj2reb9yx678$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2021-05-07 o 14:25, J.F pisze:

    > Przez milisekundy to nie wiem czy sie zagrzeja wystarczajaco.
    > Zaczynam miec chec oscyloskop uruchomic :-)
    No to czekam na wyniki :) jak jest kondesator pomiędzy żarnikami to na
    pewno jest podgrzewanie. Krótsze, dłuższe ale jest.

    > Ale przeciez te TV i laptopy dlugo pracuja.
    > Wiec prawdziwa zimna katoda dobrze pracuje.
    Jak się zagrzeje :) problem mają ze startem, popatrz jaka jest różnica w
    przetwornicy świetlówki zwykłej a takiej z laptopa.

    > Ale bardziej mi chodzilo o to, ze moze taka nierozgrzana skretka
    > stanowi lepsza elektrode, niz prawdziwa zimna zimna katoda.
    Tego nie wiem.

    ------------------^ chyba 'ś' brakuje :)

    > Ale poniewaz lampa dwupinowa - powinna zawierac kondensator, tak jak
    > inne kompaktowe.
    O ile ma skrętki to tak, a jak nie ma to zimna katoda bo wątpię aby tam
    był typowy starter czyli bimetal.

    --
    Janusz