-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!postnews.google.com!c16g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Sat, 27 Feb 2010 11:57:53 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 59
Message-ID: <c...@c...googlegroups.com>
References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
<7...@j...googlegroups.com>
<hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
<d...@d...googlegroups.com>
<hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1267300673 5056 127.0.0.1 (27 Feb 2010 19:57:53 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Feb 2010 19:57:53 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: c16g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89
Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26113
[ ukryj nagłówki ]On Feb 27, 12:11 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
> Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w
wiadomoscinews:dc2c5986-ecd7-4b7c-bbda-04f1f30f98da@
d27g2000yqf.googlegroups.com...
>
> Tak o agility mi chodzi. To jeszcze moze powtórze problem który mnie gnebi, bo
jechalem kiedys Mercem S i bylem po wrazeniem jazdy
> jak szybowcem, ale na S mnie nie stac:
>
> Ciekawi mnie np. w MB E 350 jaka jest róznica miedzy adaptacyjnym "standardowym" a
Air (cena opcji tylko 8kzl).
> Prawdopodobienstwo ze którys salon ma 2 dema: E 350 i identyczny E350 Air jest dosc
nikle..
>
> Innymi slowy jaka jest róznica w komforcie jazdy (tlumienie nierównosci i wogóle)
miedzy tym Tenneco "zwyklym" adaptacyjnym amorkiem
> a AirMatikiem (w klasie E i wogóle) ? Bo
> byly tu glosy, ze Airmatic odpowiada tylko za zmienne uniesienie auta a nie
tlumienie wybojów..
To prawie prawda. Pneumatyczne sprezyny stosuje sie glownie po to, aby
czestosc wlasna drgan zawieszenia byla niezalezna obciazenia pojazdu i
pozwalaja kontrolowac wysokosc pojazdu. Poniewaz klasyczne sprezyny
dobiera sie w samochodach osobowych tak aby optimum wypadalo przy
dwoch osobach w samochodzie, roznica komfortu, gdy kierowca jedzie sam
albo gdy jada dwie dorosle osoby i dwoje dzieci jest niewielka i malo
kto ja wogole wyczuje. Poduszki gazowe zbyt wolno zmieniaja swoje
parametry aby dalo sie je stosowac "dynamicznie" do szybko
zmieniajacych sie warunkow jazdy.
Kierowca ma jednakze pewien wybor. Napisalem "optimum" ale nalezy
pamietac, ze sztywnosc zawieszenia to kompromis pomiedzy komfortem a
sprawnoscia pojazdu na drodze. Samochody o bardzo miekkim zawieszeniu
sa bardzo komfortowe ale duzo gorzej sie prowadza na kretych drogach.
I odwrotnie, samochody o sztywnym zawieszeniu prowadza sie doskonale,
ale sa duzo mniej komfortowe. Uklady oparte o kontrolowane sprezyny
gazowe pozawalaja to zmieniac pewnym zakresie zaleznie od stylu jazdy
i waruknow drogowych. Nalezy pamietac jednak ze taka zmiana zabiera
kilka - kilkanascie sekund. Nie moze to wiec byc system "aktywny" a
jedynie system pozwalajacy na wybor. To moze byc nawet sporo. Jest
wielu kierowcow, ktorzy przedkladaja komfort ponad jazde agresywna.
Dla nich takie zawieszenie to blogoslawienstwo gdyz moga sobie wybrac
tryb komfortowy (miekki), ktorego normalnie zaden producent nie
zastosuje w sprezynach stalowych gdyz to zbyt duzy kompromis rynkowy.
Aktywnosc takiego systemu (ze wzgledu na zwloke) polega jedynie na
tym, ze zamiast (lub w dodatku do) kierowcy taki wybor moze robic
komputer pojazdu gdy wyczuje spokojna jazde po paru, parunastu
sekundach. Firmy chetnie beda to reklamowac jako "high tech" choc
prawda jest dosyc prozaiczna i niezbyt "aktywna". Natomiast
amortyzatory aktywne pozwalaja regulowac tlumienie od kilku
(mechaniczne) do kilksuet (magnetyczne) razy na sekunde i to sie
wykorzystuje do aktywnego sterowania zawieszeniem. Takie systemy
faktycznie potrafia w ulamku sekundy dostosowywac sie do zmiennych
warunkow drogowych.
>
> Arek
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.10 21:21 A r t i e
- 28.02.10 04:55 JAM
- 28.02.10 09:33 J.F.
- 28.02.10 14:58 A r t i e
- 28.02.10 15:08 JAM
- 28.02.10 18:15 J.F.
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=