-
Data: 2010-02-27 21:21:40
Temat: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
news:c7a0073d-fa27-4b8c-8ceb-7429204c87d8@c16g2000yq
d.googlegroups.com...
On Feb 27, 12:11 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
> Innymi slowy jaka jest róznica w komforcie jazdy (tlumienie nierównosci i wogóle)
miedzy tym Tenneco "zwyklym" adaptacyjnym
> amorkiem
> a AirMatikiem (w klasie E i wogóle) ? Bo
> byly tu glosy, ze Airmatic odpowiada tylko za zmienne uniesienie auta a nie
tlumienie wybojów..
>>
Kierowca ma jednakze pewien wybor. Napisalem "optimum" ale nalezy
pamietac, ze sztywnosc zawieszenia to kompromis pomiedzy komfortem a
sprawnoscia pojazdu na drodze. Samochody o bardzo miekkim zawieszeniu
sa bardzo komfortowe ale duzo gorzej sie prowadza na kretych drogach.
I odwrotnie, samochody o sztywnym zawieszeniu prowadza sie doskonale,
ale sa duzo mniej komfortowe. Uklady oparte o kontrolowane sprezyny
gazowe pozawalaja to zmieniac pewnym zakresie zaleznie od stylu jazdy
i waruknow drogowych. Nalezy pamietac jednak ze taka zmiana zabiera
kilka - kilkanascie sekund. Nie moze to wiec byc system "aktywny" a
jedynie system pozwalajacy na wybor.
......
...
.....
Natomiast
amortyzatory aktywne pozwalaja regulowac tlumienie od kilku
(mechaniczne) do kilksuet (magnetyczne) razy na sekunde i to sie
wykorzystuje do aktywnego sterowania zawieszeniem. Takie systemy
faktycznie potrafia w ulamku sekundy dostosowywac sie do zmiennych
warunkow drogowych.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Wlasnie bardzo precyzyjnie piszesz o tym co juz pytalem.
Czyli dobrze rozumiem ze co do MB agility control:
1) Te tenneco w MB naleza do takich które potrafia "w ulamku sekundy dostosowywac sie
do zmiennych warunkow drogowych." np. jesli
wyczuja skret kierownicy i/lub przyspieszenie poprzeczne to szybko usztywniaja os
"odsrodkowa" minimalizujac wychyl i tym podobne ?
Czy Tenneco w MB sa takie wlasnie magnetyczne pozwalajace na pareset/sek regulowals
tlumienie ???
2) Nie nalezy plakac z powodu tego ze np. Merc E Coupe nie ma airmatica nawet w
opcji, a E ma dopiero przy wersji V6 w cenie domu?
(szczególnie ze waza po 1,5 tony...)
PS. Kiedys juz próbowalem sie dowiedziec czy Audi Drive Select np. w A4 (bez
airmaticu) to system "aktywny" czy tylko pozwalajacy na
wybór ? A moze i to i to bo wiem ze wybiera sie tam comfort/sport/.. ale to moze byc
tez jakby wartosc zadana nie wykluczajaca
regulacji w czasie rzeczywistym.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 04:55 JAM
- 28.02.10 09:33 J.F.
- 28.02.10 14:58 A r t i e
- 28.02.10 15:08 JAM
- 28.02.10 18:15 J.F.
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A