eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ? › Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
  • Data: 2010-02-28 18:15:56
    Temat: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Feb 28, 4:33 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
    >> sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
    >
    >Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
    >opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
    >otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
    >nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
    >produkowac wylacznie BWI.

    Chodzi mi o to czy gdyby ktos ciecz potrafil zrobic inaczej, to czy
    moze produkowac takie zawieszenie, czy znow patent.

    >> Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
    >> pojawilo.\
    >Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
    >nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani [...]

    I kto wie - byc moze te nowe wlasnie takie sa. Bo to juz nie sa opilki
    zelaza w oleju.

    >> No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
    >> amortyzator w koncu dobije.
    >
    >Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
    >"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
    >negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
    >powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
    >zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
    >[...]
    >> Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
    >> przydala.
    >
    >Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
    >sekundy.

    Bo to nie o dziurach bylo, tylko o zakretach.

    >> Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
    >> z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
    >
    >A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
    >glebokie zadowolenie klientow :-)

    To samo wlasnie chcialem o mercedesie napisac :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: