-
Data: 2010-02-28 18:15:56
Temat: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 28, 4:33 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
>> sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
>
>Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
>opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
>otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
>nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
>produkowac wylacznie BWI.
Chodzi mi o to czy gdyby ktos ciecz potrafil zrobic inaczej, to czy
moze produkowac takie zawieszenie, czy znow patent.
>> Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
>> pojawilo.\
>Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
>nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani [...]
I kto wie - byc moze te nowe wlasnie takie sa. Bo to juz nie sa opilki
zelaza w oleju.
>> No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
>> amortyzator w koncu dobije.
>
>Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
>"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
>negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
>powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
>zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
>[...]
>> Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
>> przydala.
>
>Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
>sekundy.
Bo to nie o dziurach bylo, tylko o zakretach.
>> Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
>> z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
>
>A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
>glebokie zadowolenie klientow :-)
To samo wlasnie chcialem o mercedesie napisac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A