-
Data: 2010-02-28 18:15:56
Temat: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 28, 4:33 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
>> sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
>
>Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
>opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
>otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
>nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
>produkowac wylacznie BWI.
Chodzi mi o to czy gdyby ktos ciecz potrafil zrobic inaczej, to czy
moze produkowac takie zawieszenie, czy znow patent.
>> Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
>> pojawilo.\
>Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
>nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani [...]
I kto wie - byc moze te nowe wlasnie takie sa. Bo to juz nie sa opilki
zelaza w oleju.
>> No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
>> amortyzator w koncu dobije.
>
>Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
>"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
>negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
>powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
>zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
>[...]
>> Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
>> przydala.
>
>Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
>sekundy.
Bo to nie o dziurach bylo, tylko o zakretach.
>> Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
>> z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
>
>A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
>glebokie zadowolenie klientow :-)
To samo wlasnie chcialem o mercedesie napisac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=