-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Tue, 09 Feb 2010 15:01:44 +0100
Organization: male zet
Lines: 34
Message-ID: <hkro8i$ka8$1@news.interia.pl>
References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl> <hkqe0g$46s$1@news.interia.pl>
<4...@4...com>
Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
NNTP-Posting-Host: apn-95-40-185-204.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1265722450 20808 95.40.185.204 (9 Feb 2010 13:34:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2010 13:34:10 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4...@4...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
SeaMonkey/2.0.2
X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26030
[ ukryj nagłówki ]
>>> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
>>> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
>>> skrętu prędkości itd.
>>>
>>> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
>>> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
>>> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>>
>> Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?
>
> Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
> Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
> iglica czy cos takiego.
>
>> Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
>> Mercedes stosuje - to jest przyszłość.
>
> Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
> Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
Bose nie przejdzie.
> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
Czytałem jakiś czas temu o tym.
Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi
stosuje Audi i Cadillac albo Chrysler.
Pracowało nad tym też Ferrari.
zyga
--
--force --nodeps --all
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.10 14:32 Zygmunt M. Zarzecki
- 09.02.10 14:26 A r t i e
- 09.02.10 14:44 J.F.
- 09.02.10 14:45 A r t i e
- 09.02.10 15:35 J.F.
- 09.02.10 15:50 J.F.
- 09.02.10 19:18 A r t i e
- 21.02.10 18:08 JAM
- 27.02.10 14:28 A r t i e
- 27.02.10 16:21 JAM
- 27.02.10 17:11 A r t i e
- 27.02.10 19:57 JAM
- 27.02.10 21:21 A r t i e
- 28.02.10 04:55 JAM
- 28.02.10 09:33 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A