-
Data: 2010-02-21 18:08:16
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Feb 8, 5:06 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od
> nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
>
> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to jest
robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
> i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>
> Arek
Chodzi o zawieszenia, w ktorych reguluje sie wspolczynnik tlumenia w
amortyzatorach. Praktycznie kazy wiekszy producent amortyzatorow ma
obecnie modele o regulowanym wspolczynniku tlumienia. Wiekoszc z nich
po prostu stosuje jeden lub kilka zaworow wewnatrz amortyzatora,
sterowanych solenoidem, ktore pozwalaja na to aby olej wewnatrz
amortyzatora mogl przeplywac poprzez zwezki o roznym stopniu tlumienia
w zaleznosci od tego, ktory zawor jest otwarty. Takie amortyzatory
pozwalaja jedynie na kilka wybranych z gory stopni tlumienia ale
zamykajac i otwierajac zawory dostatczenie szybko, mozna symulowac do
pewnego stopnia wartosci posrednie. Systemy tego typu produkuje miedzy
innymi firma ZF-Sachs pod nazwa CDC czy Bilstein pod nazwa ACD.
Amortyzatory wynalezione przez Amerykanow ponad 10 lat temu (Delphi)
dzialajace w oparciu o olej o wlasnosciach magnetoreologicznych
pozwalaja zmieniac ten wspolczynnik plynnie w szerokim zakresie i to
kilkaset razy na sekunde. Od ponad 10 lat tego typu amortyzatory
wystepowaly w samochodach marki Cadillac i Corvette. Od zeszlego roku
ta sama technologia wystepuje rowniez w niektorych modelach Ferrari i
Audi pod nazwa markowa Delphi MR. Obecnie wlascicielem tego oddzialu
Delphi jest chinska firma BWI.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.10 14:28 A r t i e
- 27.02.10 16:21 JAM
- 27.02.10 17:11 A r t i e
- 27.02.10 19:57 JAM
- 27.02.10 21:21 A r t i e
- 28.02.10 04:55 JAM
- 28.02.10 09:33 J.F.
- 28.02.10 14:58 A r t i e
- 28.02.10 15:08 JAM
- 28.02.10 18:15 J.F.
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-04 Prunt drogi!
- 2025-03-04 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-04 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-04 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-03-04 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-03-04 Teraz kolej na studentów
- 2025-03-03 Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- 2025-03-03 Narkotyki na Uniwersytecie
- 2025-03-04 Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- 2025-03-03 Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=