-
Data: 2010-02-09 14:01:44
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>>> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
>>> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
>>> skrętu prędkości itd.
>>>
>>> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
>>> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
>>> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>>
>> Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?
>
> Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
> Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
> iglica czy cos takiego.
>
>> Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
>> Mercedes stosuje - to jest przyszłość.
>
> Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
> Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
Bose nie przejdzie.
> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
Czytałem jakiś czas temu o tym.
Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi
stosuje Audi i Cadillac albo Chrysler.
Pracowało nad tym też Ferrari.
zyga
--
--force --nodeps --all
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.10 14:32 Zygmunt M. Zarzecki
- 09.02.10 14:26 A r t i e
- 09.02.10 14:44 J.F.
- 09.02.10 14:45 A r t i e
- 09.02.10 15:35 J.F.
- 09.02.10 15:50 J.F.
- 09.02.10 19:18 A r t i e
- 21.02.10 18:08 JAM
- 27.02.10 14:28 A r t i e
- 27.02.10 16:21 JAM
- 27.02.10 17:11 A r t i e
- 27.02.10 19:57 JAM
- 27.02.10 21:21 A r t i e
- 28.02.10 04:55 JAM
- 28.02.10 09:33 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=