eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVTRe: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-09 14:10:30
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 09 Jan 2019 12:34:59 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
    > ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :)

    No ale na tym ten trik polega, że pushbelt wcale wiotki nie jest -
    przynajmniej nie póki jest prosty. Sama konstrukcje jego elementów dość
    wyraźnie wskazuje że sprawa jest przemyślana w kierunku pchania, a nie
    ciągnięcia.

    > W istocie, i paski
    > gumowe i paski stalowe segmentowe pracują na rozciąganie i to po obu
    > "stronach" napędu (w przeciwieństwie do np. przekładni łańcuchowej gdzie
    > ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
    > rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o
    > talerze.

    Pasek klinowy CVT to nie tylko paski stalowe, a przecież gdyby miało tam
    miejsce ciągnięcie, to po co kombinować z tymi malutkimi elementami które
    wchodzą jeden w drugi? Te elementy mają sens wyłącznie w kierunku pchania.

    Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
    A może Bosch też głupoty plecie? :)

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: