eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVTRe: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-09 16:01:26
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 06:39:35 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    >> To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na rozciąganie,
    tylko na ściskanie?
    >
    > Tak, pcha. W skrzyni z paskiem zbudowanym z blaszek ktorych dolna czesc ma ksztalt
    scietej litery V i po bokach ma opaski.

    No dobra. Sam się zastanowiłem o oto co wymyśliłem: Trzeba oddzielnie
    traktować dwa elementy - stos blaszek i pierścienie na które blaszki są
    nanizane. Pierścienie pracują na rozciąganie, cały czas. Stos blaszek na
    części napędu "pchającej" rzeczywiście pcha i zachowuje stateczność na
    wyboczenie na skutek właściwie dobranej wysokości stosu do jego
    szerokości i dużej płaskości blaszek. Na części napędu "rozciąganej"
    oczywiście nie przenosi siły rozciągającej. Pierścienie, na skutek
    "pływającego" kontaktu z blaszkami nie przenoszą sił wzdłużnych. Zatem
    cała moc w takiej przekładni jest przenoszona przez ten fragment stosu
    blaszek który jest ściskany. Oczywiście, w tym samym czasie pierścienie
    są rozciągane, stąd konfuzja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: