-
Data: 2019-01-09 16:44:08
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-01-09 o 16:23, s...@g...com pisze:
> W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:09:26 UTC-6 użytkownik robot napisał:
>> W dniu 2019-01-09 o 15:44, viktorius pisze:
>>> W dniu 2019-01-09 o 14:54, Michał Jankowski pisze:
>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
>>>>>>> A może Bosch też głupoty plecie? :)
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gdyby pracował tradycyjnie, na rozciąganie, to raczej za długo by nie
popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
koncepcja :)
>>>>>>
>>>>> Tak właśnie sobie myślałem.
>>>>> Że cała zabawa w konstruowanie paska który pcha, ma na celu trwałość.
>>>>> Taki pchający, metalowy, będzie znacznie wytrzymalszy i bardziej trwały.
>>>>
>>>> A wszystko dzięki twierdzeniu Gaussa. :)
>>>>
>>>> http://wyborcza.pl/7,75400,24338883,matematyka-jedze
nia-pizzy.html
>>>>
>>>
>>> No niekoniecznie, tego pchającego paska stalowego nic nie ściska z boków,
>>
>> A właśnie, że ściska z boków. Pisałem o tym:
>>
>
> Sciska i nie sciska.
> Pasek jest sciskany w obszarze kola klinowego.
> Miedzy kolami pasek nie jest sciskany. Jest w tedy tylko pchany (sciskany
wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
dzieki opasce.
Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między
kołami nie jest w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej.
Segmenty nie wyskakują to na boki tylko ze względu na precyzję wykonania.
>
>
>> "Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
>> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
>> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha".
>>
>> Pan na filmie mówi o tym, mówi nawet z jakim ciśnieniem konkretnie ściska.
>
> To nie to cisnienie :)
>
Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie
napędu, a ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla
pozostałych, tych już "w powietrzu".
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.19 16:45 robot
- 09.01.19 16:52 robot
- 09.01.19 17:11 s...@g...com
- 09.01.19 17:20 J.F.
- 09.01.19 17:56 J.F.
- 10.01.19 00:35 J.F.
- 10.01.19 15:50 s...@g...com
- 10.01.19 16:42 t-1
- 10.01.19 17:50 s...@g...com
- 11.01.19 10:31 T.
- 11.01.19 13:51 J.F.
- 11.01.19 15:24 s...@g...com
- 11.01.19 17:07 J.F.
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=