-
1. Data: 2019-01-09 10:57:22
Temat: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl>
Tak sobie obczajam jako laik budowę skrzyni CVT.
Czy ja dobrze widzę, że ten "pasek klinowy" odpowiadający za przełożenie, nie
ciągnie, tylko pcha?
To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na rozciąganie,
tylko na ściskanie?
-
2. Data: 2019-01-09 11:45:32
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 9 Jan 2019 10:57:22 +0100, robot napisał(a):
> Czy ja dobrze widzę
Raczej źle widzisz. Nie kumam skąd ci się wzięło "pchanie" :)
--
Jacek
I hate haters.
-
3. Data: 2019-01-09 12:01:11
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q14gi3$8hd$...@n...news.atman.pl...
>Tak sobie obczajam jako laik budowę skrzyni CVT.
>Czy ja dobrze widzę, że ten "pasek klinowy" odpowiadający za
>przełożenie, nie ciągnie, tylko pcha?
>To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na
>rozciąganie, tylko na ściskanie?
Raczej nie.
Owszem, sklada sie z blaszek i scisnac sie nie da, ale elastyczny jest
i sie wyboczy.
A i kolo pasowe dobrze dziala na ciagniecie, ale fatalnie na pchanie
...
J.
-
4. Data: 2019-01-09 12:27:18
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-01-09 o 11:45, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 9 Jan 2019 10:57:22 +0100, robot napisał(a):
>
>> Czy ja dobrze widzę
>
> Raczej źle widzisz. Nie kumam skąd ci się wzięło "pchanie" :)
>
Stąd na przykład:
https://youtu.be/PiwRUfFEc5k
To się chyba nawet nazywa push belt:
http://transmissiontester.suppliers.howtoaddlikebutt
on.com/pz53c686c-cvt-transmission-push-steel-belt-ch
ain-901074-901063-901064.html?from=wap
https://cobratransmission.com/F1C1A-JF009E-CVT-Belt-
9010641
-
5. Data: 2019-01-09 12:34:59
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 9 Jan 2019 12:27:18 +0100, robot napisał(a):
> To się chyba nawet nazywa push belt:
Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :) W istocie, i paski
gumowe i paski stalowe segmentowe pracują na rozciąganie i to po obu
"stronach" napędu (w przeciwieństwie do np. przekładni łańcuchowej gdzie
ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o
talerze.
--
Jacek
I hate haters.
-
6. Data: 2019-01-09 12:56:53
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-01-09 o 12:34, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 9 Jan 2019 12:27:18 +0100, robot napisał(a):
>
>> To się chyba nawet nazywa push belt:
>
> Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
> ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :)
No właśnie dlatego tak się dziwię i pytam na wszelki wypadek.
-
7. Data: 2019-01-09 13:03:25
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-01-09 o 12:34, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 9 Jan 2019 12:27:18 +0100, robot napisał(a):
>
>> To się chyba nawet nazywa push belt:
>
> Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
> ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :) W istocie, i paski
> gumowe i paski stalowe segmentowe pracują na rozciąganie i to po obu
> "stronach" napędu (w przeciwieństwie do np. przekładni łańcuchowej gdzie
> ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
> rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o
> talerze.
>
Pan na filmie mówi co innego.
-
8. Data: 2019-01-09 13:10:01
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-01-09 o 12:34, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 9 Jan 2019 12:27:18 +0100, robot napisał(a):
>
>> To się chyba nawet nazywa push belt:
>
> Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
> ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :) W istocie, i paski
> gumowe i paski stalowe segmentowe pracują na rozciąganie i to po obu
> "stronach" napędu (w przeciwieństwie do np. przekładni łańcuchowej gdzie
> ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
> rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o
> talerze.
>
Zobacz ten feragment: https://youtu.be/PiwRUfFEc5k?t=342
Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha.
-
9. Data: 2019-01-09 13:44:47
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:10:01 +0100, robot napisał(a):
> Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha.
Zastanów się co powiedziałeś :)
--
Jacek
I hate haters.
-
10. Data: 2019-01-09 13:46:20
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:03:25 +0100, robot napisał(a):
>>
> Pan na filmie mówi co innego.
Myślisz że jak mówi po angielsku to nie może mówić bzdur?
--
Jacek
I hate haters.